تاخت قیمت آلومینیوم به مرز ۳۰۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت آلومینیوم در پی انتظارات برای ادامه اختلالات عرضه و همزمان ادامه رشد تقاضا، تا مرز ۳۰۰۰ دلار در هر تن پیش رفت.;

تاخت قیمت آلومینیوم به مرز ۳۰۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، این فلز که در سه هفته گذشته 15 درصد رشد قیمت داشته، روز دوشنبه به رکورد بالای جدیدی در 13 سال گذشته صعود کرد. گروه مالی گلدمن ساکس اعلام کرد تولید چین در بحبوحه تلاش این کشور برای کاهش آلودگی و تامین نیرو کاهش پیدا کرده است و همزمان کودتا در گینه که تولیدکننده بوکسیت است، نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه این ماده خام ضروری در تولید آلومینیوم را افزایش داده است. کارخانه های آلومینیوم در اتحادیه اروپا هم با هزینه های رو به رشد مربوط به اعتبار کربن و تامین نیرو روبرو شده اند.

    به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، در چین و به میزان فزاینده ای در اتحادیه اروپا، ریسک سیاست برای عرضه آلومینیوم رشد کرده است. اگرچه این بانک انتظار ندارد کودتای اخیر در گینه تاثیری روی عرضه بوکسیت داشته باشد اما ریسکهای صعودی به قوت خود باقی مانده اند زیرا تنشهای منطقه ای ممکن است باعث ایجاد محدودیتهای لجستیکی بیشتری شود.

    بسیاری از شرکت کنندگان در نشست هاربر آلومینیوم در شیکاگو اظهار کردند مشکلات عرضه، صنعت آلومینیوم را تا پایان امسال و در سال 2022 درگیر می کند و برخی هم پیش بینی کردند این حل این مشکلات پنج سال زمان خواهد برد.

    قیمت آلومینیوم حداکثر 1.9 درصد افزایش یافت و به 2980 دلار در هر تن رسید که بالاترین قیمت میانه معاملات از سال 2008 است. این فلز ساعت 12 و 39 دقیقه بعدازظهر در شانگهای 2965 دلار و 50 سنت در هر تن معامله شد. آلومینیوم در چین حداکثر 4.3 درصد افزایش یافت و به 23650 یوان رسید که بالاترین قیمت از سال 2006 بود. سایر فلزات پایه قیمت پایینتری داشتند و قیمت روی در لندن یک درصد سقوط کرد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام شرکت آلومینیوم چین که بزرگترین تولیدکننده چین است، روز دوشنبه در معاملات هنگ کنگ 12 درصد صعود کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر