رشد ملایم قیمت طلای جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران محتاط منتظر انتشار آمار اقتصادی آمریکا بودند، اندکی افزایش یافت.;

رشد ملایم قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1791 دلار و یک سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته 2.1 درصد کاهش داشت.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1791 دلار و 90 سنت ایستاد.

    کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت در این باره گفت: این باور وجود دارد که اگر تورم از کنترل خارج شود، بانک مرکزی آمریکا باید آن را مهار کند و این به معنای تعدیل سریع برنامه های محرک مالی و افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره خواهد بود. این موضوع برای طلا خوب نخواهد بود. وی در ادامه افزود: طلا در محدوده بین 1760 و 1830 دلار قرار دارد و این محدوده منعکس کننده بلاتکلیفی کلی است که در حال حاضر درباره وضعیت کرونا، انتظارات تورمی و سیاست پولی وجود دارد.

    آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد قیمت تولیدکننده آمریکا در اوت رشد قوی داشت و بزرگترین رشد سالانه در حدود 11 سال اخیر را به ثبت رساند. این آمار باعث بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا شد و طلا برای کل هفته 2.1 درصد کاهش ثبت کرد. بازده بالاتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند.

    شاخص دلار در معاملات آسیایی اندکی رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

    همه نگاهها به شاخص قیمت مصرف کننده در اوت دوخته شده که قرار است روز سه شنبه منتشر شود و احتمالا نشان دهد تورم مبنا اندکی کاهش پیدا کرده و به 4.2 درصد رسیده است.

    بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند روز جمعه با بیان این که ترجیح می دهد بانک مرکزی تعدیل خرید اوراق قرضه را امسال آغاز کند، به جمع سیاستگذارانی پیوست که دیدگاه مشابهی دارند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 956 دلار و 70 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 2144 دلار و 98 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 23 دلار و 71 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر