پیام تبریک مدیرعامل شرکت مس به مناسبت آزادی خرمشهر

سوم خرداد؛ جشن مضاعف

عصر معدن- دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی پیامی ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، روشن شدن چراغ تولید مس در کشور را به تمامی کارکنان صنعت بزرگ مس ایران تبریک گفت.;

سوم خرداد؛ جشن مضاعف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، متن این پیام به شرح زیر است:

    به‌نام‌خدا

    «فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین است. در روز سوم خرداد سال 1361 اگر در دل آتش و خون و گرمای سوزان خوزستان، همانگونه که خداوند وعده داده بود؛ حق بر باطل پیروز شد در سوی دیگر کشور عزیزمان نیز چرخ‌دنده‌های یک صنعت، تکبیرگویان و درست در لحظه آزادی خرمشهر به حرکت درآمد و نخستین شمش مس تولید شد.
    بنابراین سوم خرداد برای ما «مسی‌ها» جشن مضاعف است، جشن افتخار و بالندگی است؛ تجلی مقاومت در خوزستان و رونمایی از تعصب و اراده در کرمان. سوم خرداد روز حماسه است هم در جبهه نبرد و هم در جبهه اقتصاد. آن عزم راسخ جوانان بی‌آلایش و صمیمی در نبرد خرمشهر تا فتح «خونین شهر» تقویم تاریخ را تغییر داد و همان انرژی و اعتقاد در روز سوم خرداد و در صحنه‌ای دیگر، جوانان دیار سرداران را چنان به حرکت و امید واداشت که نگذارند چراغ صنعت مس خاموش شود. قصه شکوهمند تولید نخستین شمش مس در لحظه پیروزی رزمندگان اسلام و آنگاه که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یکی از شگفت‌انگیزترین صحنه‌هاست.
    این روز بزرگ را گرامی می‌داریم و به روان پاک همه شهدا درود می‌فرستیم. امیدواریم این هم‌زمانی پیروزی‌ها و مدال افتخار به بالندگی بیش از پیش صنعت مس کشور بیانجامد و همچنان تداوم یابد.»


    اردشیر سعدمحمدی
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر