قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام کرد:

تصویب برنامه زمان بندی بازگشت ۴۵۰۰ معدن غیر فعال به چرخه تولید

عصر معدن- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: بر اساس آخرین آمار هزار و ۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی قرار دارند که در کوتاه‌ترین زمان به چرخه تولید باز می‌گردند.;

تصویب برنامه زمان بندی بازگشت ۴۵۰۰ معدن غیر فعال به چرخه تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، بابک دین پرست در حاشیه نود و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این جلسه مقرر شد، وزارت اقتصاد با همکاری بانک مرکزی دستورالعمل‌های ویژه برای بازگشت فوری واحد‌های تحت تملک بانک‌ها به چرخه تولید و اشتغال را صادر کنند.

    وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای نیز میان وزارت اقتصاد به عنوان نماینده بانک‌ها و معاونت‌های ذیربط وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا می‌شود و تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان واحد‌های تملک شده توسط شبکه بانکی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به تعیین و تکلیف چهار هزارو 500 معدن غیر فعال کشور، اعلام کرد: همچنین در ادامه جلسه امروز مقرر شد در راستای تاکیدات رئیس جمهور، معادن غیر فعال به چرخه تولید باز گردند.

    دین پرست تاکید کرد: با بازگشت این چهار هزار و 500 معدن غیر فعال به چرخه تولید برای 888 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌شود که 111 هزارِ آن اشتغال مستقیم است، در جلسه امروز برنامه زمانبندی بازگشت معادن به چرخه تولید مصوب شد که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

    وی تصریح کرد: دستور کار دیگر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، احیای واحد‌های صنعتی غیر فعال در شهرک‌های صنعتی بود که بر اساس گزارش‌های رسیده در حال حاضر 10 هزار واحد در شهرک‌های صنعتی غیر فعال هستند.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین گفت: مشکلات این واحد‌های صنعتی توسط کلینیک‌های تخصصی استان‌ها بررسی می‌شود تا واحد‌هایی که قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید دارند توسط کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید اشتغال استان‌ها تعیین شوند.

    دین پرست افزود: هدف گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازگشت هزار و 500 واحد صنعتی غیر فعال شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بود که در جلسه امروز مصوب شد این میزان به دو هزار واحد افزایش یابد.

    وی در ادامه با اشاره به توافق وزیر کشور و صنعت برای راه اندازی مراکز شبانه روزی فوریت‌های رسیدگی به واحد‌های تولیدی کشور تاکید کرد: ابلاغیه‌ای به استانداران ارسال شده که این مراکز تاسیس و به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات و موانع واحد‌های تولیدی اقدام کنند.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین گفت: این مراکز تا 10 روز آینده راه اندازی می‌شوند و نمایندگان همه دستگاه‌های ناظر بر تولید در آن مستقرند، سامانه مناسبی هم برای آن پیش بینی شده و نمایندگان دستگاه‌ها مشکلات واحد‌های تولیدی را به صورت شبانه روزی دریافت و مورد بررسی قرار داده و برای حل آن در کوتاه‌ترین زمان اقدام می‌کنند.

    پورسعیدخلیلی