وزارت صنعت اعلام کرد:

رشد ۷.۷ درصدی افتتاح واحدهای معدنی در سال جاری

عصر معدن- وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: امسال در دوره فروردین لغایت شهریور تعداد ۳۰۹ مجموعه معدنی افتتاح شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷.۷ درصدی دارد.;

رشد ۷.۷ درصدی افتتاح واحدهای معدنی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه اطلاعات شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یاد شده، در 6 ماهه ابتدایی 99 تعداد 472 فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت درصدی دارد.

    همچنین صدور گواهی کشف معدنی در نیمه نخست امسال به 242 فقره رسید که در مقایسه با نیمه ابتدایی سال گذشته 1.3 درصد رشد یافت.

    آمارهای پیشین حاکی از فعالیت پنج هزار و 600 معدن در سطح کشور دارد که پارسال 410 میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج شد، ضمن اینکه سهم مصالح ساختمانی 60 تا 65 درصد از کل استخراج برآورد شده است. 

    براساس برنامه پیش‌بینی وزارت صنعت، قرار است میزان ذخایر معدنی موجود  20 تا 25 درصد افزایش یابد.ضمن اینکه آمارهای قبلی میزان ذخایر شناسایی شده را 57 میلیارد تن برآورد شده بود که حدود 37 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است.

    علاوه بر این پیش‌بینی شده امسال بالغ بر 30 درصد بر میزان استخراج مواد معدنی افزوده شود و برآورد بیش از 500 میلیون تن شده است.

    وزارتخانه مزبور انتظار دارد تا پایان امسال میزان تولیدات معدنی در قالب جهش تولید حداقل 25 درصد نسبت به سال 98 افزایش یابد.

    به گزارش ایرنا، برپایه عملکرد سال گذشته از سوی وزارت صنعت اعلام شد: تولید شمش فولاد به 25 میلیون و 344.3 هزار تن رسید، کاتد مس بالغ بر 252.7 هزار تن، شمش آلومینیوم 285.8 هزار تن و کنسانتره زغالسنگ رقم یک میلیون و 522.7 هزار تن را نشان داد، ضمن اینکه تولید کاشی و سرامیک 400 میلیون و 386.1 هزار متر مربع ثبت شد.

    پورسعیدخلیلی