فشار بر روی بهاى قراضه جهانى

عصر معدن- شمار محدود معاملات انجام شده برای قراضه در ترکیه، بزرگترین ورادکننده قراضه در دنیا، و افت تقاضا برای قراضه وارداتی از هفته دوم مارس فشار بر بهای قراضه جهانی را افزون کرده است.;

فشار بر روی بهاى قراضه جهانى
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن» به نقل از پلنر، پس از انجام معامله ای برای قراضه 80 درصد در قیمت 355 دلار/تن سی اف آر، فعالان بازار این کشور انتظار داشتند که کاهش چشمگیری در بهای این نهاده تولید در اواخر مارس حاصل شود.  در حالیکه پیشنهادات خرید فولادسازان ترک بسیار پایین تر از 355 دلار/تن سی اف آر بود، با این حال، معاملاتی محدودی در دامنه 350 تا 356 دلار/تن سی اف آر شکل گرفت. سطح مورد نظر خریداران در بازار امروز در محدوده 345 دلار/تن سی اف آر شنیده شد، اما فروشندگان منطقه اروپا و بالتیک هنوز اصرار به فروش در محدوده 355 تا 360 دلار/تن سی اف آر دارند.
    اگرچه بهای قراضه داخلی امریکا برای تحویل آوریل نسبت به سطح قیمت مارس افزایش یافته است، اما برخی از فولادسازان این کشور شروع به انجام تعمیرات کرده اند. با توجه به موجودی خوب انبارهای قراضه فولادسازان امریکایی، قیمت قراضه داخلی امریکا روندی کاهشی به خود گرفته است. آنها که به دلیل عدم توانایی در برآوردن سطح مورد نیاز خریداران ترک زمان زیادی است در بازار ترکیه غایب بوده اند، با شروع افت در بازار داخلی، سیگنال هایی از تخفیف به خریداران و کاهش قیمت تا زیر 370 دلار/تن سی اف آر را نشان داده اند.
    جدیدترین معاملات برای قراضه از حوزه سی آی اس نیز در محدوده 345 دلار/تن نهایی شده، اما تقاضا برای این بخش نیز تضعیف شده است. علیرغم رشد قیمت محصولات نهایی فولاد در ترکیه به دلیل تضعیف لیر در برابر دلار، تقاضا برای بخش محصولات نهایی چندان قوی نمی باشد. تنها معاملات انجام شده با منطقه شمال آفریقا و در محدوده 560 تا 565 دلار/تن فوب می باشد و شرایط به دلیل تنش های تجاری دنیا برای فولادسازان ترک سخت شده است.
    فولادسازان ترک به دنبال یافتن تصویر واشح تری از روند بازار آتی با سخت شدن شرایط فروش های صادراتی می باشند. از سوی دیگر، انتظار می رود که آنها برای کاهش هزینه های تولید خود فشار بیشتری را بر بهای قراضه اعمال کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر