در سه حوزه آموزش، پژوهش و نشریات علمی؛

ایمیدرو و انجمن مهندسی معدن تفاهمنامه همکاری امضا کردند

عصر معدن- ایمیدرو و انجمن نظام مهندسی معدن، تفاهمنامه همکاری در سه حوزه امضا کردند. این سند بین غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو و احمد رضا صیادی رییس انجمن امضا و مبادله شد.;

ایمیدرو و انجمن مهندسی معدن تفاهمنامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ تفاهمنامه فوق در سه حوزه آموزش، پژوهش و نشریات علمی بین دو طرف به امضا رسید. این سند با هدف مواردی از جمله ارایه دوره های آموزشی توانمندسازی عمومی، تخصصی و بین رشته ای، ایجاد ارتباط با استادان بین المللی برای برگزاری رویدادها، کمک به برقراری ارتباط ایمیدرو با انجمن های معتبر جهانی و همچنین ارایه پیشنهاد پروژه پژوهشی کاربردی با هدف کاهش هزینه ها، افزایش سود و بهره وری مبادله شده است.

    30طرح هدفمند با دانشگاه ها
    غریب پور پیش از امضای این سند، ابتدا با اشاره به در پیش بودن سالگرد درگذشت مهندس شمس وهابی رییس سابق یونیدرو (موسسه مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران)، اظهار داشت: دو نهاد پیش از این همکاری های داشته اند اما با این تفاهمنامه شاهد تعمیق روابط خواهیم شد.
    وی ادامه داد: سال گذشته 15 طرح هدفمند با دانشگاه های کشور به اجرا درامد و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 15طرح دیگر ارایه شده است. رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: هدفمندی و نظام مند بودن طرح ها با دانشگاه ها برای رفع نیازهای معدن و صنایع معدنی است و در راستای نیازهای تحقیقاتی این بخش طراحی شده است.

    پروژه های کنسرسیومی
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه گفت: برخی از طرح ها، کنسرسیومی و با مشارکت چند دانشگاه همچون تربیت مدرس و دانشگاه تهران اجرا می شود که این امر همپوشانی مثبت در حوزه علم و تحقیقات ایجاد می کند.
    غریب پور در پایان سخنانش، ‌خواهان تبدیل این تفاهمنامه به قرارداد شد.

    برنامه ارزیابی و معرفی پایان نامه های برتر
    در این برنامه احمد رضا صیادی رییس انجمن مهندسی معدن نیز با یادآوری جلسه سال گذشته این نهاد با ایمیدرو گفت: خرسندیم که نشست دو طرف نتیجه بخش بود و به تفاهمنامه منتهی شد.
    صیادی در ادامه گفت: قراردادی با ایمیدرو در شرف امضا داریم که هدف آن بررسی و ارزیابی پایان نامه هایی است که طی چهار سال گذشته مورد حمایت قرار گرفته اند.
    وی تاکید کرد: پس از نهایی شدن ارزیابی ها، پایان نامه های برتر در مقطع تحصیلات تکمیلی معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

    پورسعیدخلیلی