رئیس سازمان زمین‌شناسی در آیین افتتاح مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول اعلام کرد:

تحقق ظرفیت تولید ۳۸ میلیون تنی شمش فولادی در کشور با افتتاح روهینا جنوب دزفول

پی جویی بیش از ۹۵۰ هزار کیلومتر مربع و شناسایی محدوده های امید بخش معدنی در کشور

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان نخستین حلقه از چرخه معدنکاری یعنی اکتشاف، وظیفه اکتشافات مواد معدنی به ویژه سنگ‌آهن به عنوان خوراک اولیه شرکت‌های فولادی را به عهده دارد و در حال حاضر مساحتی بالغ بر ۹۵۰ هزار کیلومتر مربع از کشور را مورد شناسایی و پی‌جویی قرار داده که منجر به شناسایی محدوده‌های امیدبخش در کشور شده است.;

تحقق ظرفیت تولید ۳۸ میلیون تنی شمش فولادی در کشور با افتتاح روهینا جنوب دزفول
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، علیرضا شهیدی درباره افتتاح فاز دوم طرح تولید شمش و میلگرد فولادی مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول گفت: کلنگ‌زنی این مجتمع در سال 91 انجام شد و سال 95 مرحله توسعه این مجتمع آغاز شد که در حال حاضر نیز جهت افتتاح و بهره‌برداری در این مجتمع حضور داریم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید شمش فولاد کم آلیاژ با ظرفیت سالانه 450 هزارتن و تولید میلگرد عاج‌دار به صورت کلاف و شاخه‌ای با تولید سالانه 450 هزار تن را از امروز در مجتمع فولاد روهینا جنوب خواهیم داشت.

    وی با بیان این‌که حدود 150 میلیون دلار به صورت ارزی و 300 میلیارد تومان به صورت ریالی در این مجتمع سرمایه‌گذاری شده، افزود: اعتبارات توسط بانک‌های عامل صنعت و معدن وصادرات واگذار شده و ماشین‌آلات به کار رفته نیز جزو بهترین دستگاه‌ها در نوع خود است.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول در زمینی به مساحت 361 و 801 متر مربع تاسیس شده، گفت: زیر بنای این مجتمع حدود 32هزار و 140 متر مربع با توان برق 65 مگاوات و میزان آب مصرفی حدود 800هزار متر مکعب است که در مرحله توسعه برای 400 نفر به طور مستقیم و حدود 2هزار نفر بطور غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت تولیدات میلگرد در کشور افزود: تعداد 142 واحد تولید میلگرد فولادی در کشور وجود دارد که با احتساب مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول به ظرفیت اسمی حدود 21.7 میلیون تن خواهیم رسید.

    شهیدی در ادامه اضافه کرد: همچنین 84 واحد بزرگ تولید شمش فولادی در کشور وجود دارد که افتتاح طرح مذکور مجموع تولیدات به38 میلیون تن خواهد رسید.

    به گفته وی پیش‌بینی می‌شود در بخش تولید شمش فولادی تا پایان سال 99 تعداد 12 طرح به ظرفیت اسمی سالانه حدود 7.6 میلیون تن و حجم سرمایه‌گذاری حدود 15هزار و 200میلیارد و اشتغالزایی برای 6100 نفر در کشور به وجود آید.

    پورسعیدخلیلی