شرکت مس امسال افزایش سرمایه ۱۰هزار میلیارد تومانی را پیش رو دارد؛

افزایش سرمایه مس، امسال مسیر راه اندازی ۱۰ طرح جدید را هموار می کند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: شرکت ملی صنایع مس امسال افزایش سرمایه ۱۰هزار میلیارد تومانی در مجمع سالانه را پیش رو دارد. خداداد غریب پور افزود: این شرکت به دنبال افزایش سرمایه، ۱۰طرح جدید را تا پایان سال جاری راه اندازی می کند.;

افزایش سرمایه مس، امسال مسیر راه اندازی ۱۰ طرح جدید را هموار می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس با هدف ایجاد ظرفیت 430 هزار تن مس محتوا و 550 هزار تن کاتد، 21 طرح توسعه ای تا پایان سال 1403 تعریف و اجرایی کرده است.

    وی ادامه داد: با توجه به اهمیت طرح های توسعه ای این شرکت در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، موضوع افزایش سرمایه را در برنامه قرار داده و در مجمع سالانه تصویب خواهیم کرد تا طرح ها بدون مواجهه با کمبود اعتبار، در موعد مقرر راه اندازی شوند.

    سرمایه گذاری 33.7 هزار میلیارد تومان طرح تا 1403
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به میزان سرمایه گذاری های طرح های توسعه صنعت مس تا 1403 گفت: مجموع سرمایه گذاری این طرح ها، 33 هزار و 745 میلیارد تومان بوده که تا پایان سال 98، حدود 9 هزار و 990 میلیارد تومان هزینه شده است.
    وی ادامه داد: در اردیبهشت امسال، طرح های توسعه خاتون آباد شامل توسعه ذوب، کارخانه اکسیژن، انبار کنسانتره و کارخانه اسیدسولفوریک، توسط رئیس جمهور به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح شد.

    برنامه طرح های افتتاحی سال 99
    غریب پور با اشاره به طرح های قابل افتتاح صنعت مس تا پایان امسال گفت: طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ دره آلو، هیپ لیچینگ سونگون، آهک اهر، طرح جامع آب، طرح جامع برق، احداث زیرساخت های انتقال اسید سرچشمه و خاتون آباد به بندرعباس و طرح توسعه معدن سرچشمه، از جمله این طرح هاست.
    وی ادامه داد: تجهیز ناوگان بارگیری و باربری معادن سرچشمه و میدوک، تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ ایجو و همچنین، احداث ورزشگاه در شهرستان های کرمان، رفسنجان و شهربابک، از دیگری طرح های پیش بینی شده برای راه اندازی تا پایان امسال است.

    پورسعیدخلیلی