پیرو دستور رئیس جمهور انجام شد؛

تشکیل کارگروه ویژه واگذاری معادن از طریق بورس

عصر معدن- پیرو دستور رئیس جمهور، کارگروه ویژه واگذاری معادن از طریق بورس در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.;

تشکیل کارگروه ویژه واگذاری معادن از طریق بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، پیرو دستور دکتر حسن روحانی، در خصوص آزادسازی معادن و ایجاد امکان واگذاری معادن به مردم از طریق بورس و فعال سازی معادن کوچک، نشست تخصصی برای منظور با حضور مدیران ارشد سازمان های مرتبط در محل معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

    در این جلسه - که مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس کالای ایران، ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و خانه معدن ایران حضور داشتند، موضوع بهره گیری از ظرفیت های بازار سرمایه در بخش معادن از ابعاد گوناگون بررسی شد.
    همچنین در این نشست، مصوبه شورای عالی بورس درباره امکان تبدیل حق امتیاز به اوراق بهادار از طریق بورس کالا، امکان استفاده از این مصوبه برای تبدیل پروانه های بهره برداری معادن به واحدهای قابل معامله در بورس و همچنین فراهم کردن ساز وکار اجرایی برای عرضه معادن غیرفعال یا تعطیل در بورس با در نظر گرفتن قانون معادن مطرح شد.
    افزون بر این، در جلسه مذکور، لزوم آزادسازی پهنه های معدنی در اختیار دولت و راهکارهای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری در این پهنه ها مطرح و بررسی شد.
    در این نشست، مقرر شد کارگروه ویژه استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه برای بخش معدن با حضور نمایندگان سازمان های یاد شده تشکیل و راهکارهای لازم برای تحقق این مهم عملیاتی شود.

    پورسعیدخلیلی