حمل ریلی ۸۰ درصد مواد معدنی کشور از استان یزد

عصر معدن- روزانه ۳۰ رام قطار مسافربری در راه آهن یزد، ۱۵ هزار مسافر را جا‌بجا می‌کند و این اداره کل با سهم ۴۰ درصد حمل و نقل بار در ۱۷سال گذشته در جایگاه نخست قرار دارد.;

حمل ریلی ۸۰ درصد مواد معدنی کشور از استان یزد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، 80درصد مواد معدنی و 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور با قطار از این استان جابجا می شود. این مزیت ها موجب شده تا مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن کشور در این استان مستقر و مدیرکل راه آهن یزد نیز به عنوان رئیس آن معرفی شود.
    سید مصطفی داودی افزود: در این مدت یک میلیون و 540 هزار تن مواد معدنی ، کنستانتره و گندله از سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادر ملو با 20 هزار و 63 واگن به کارخانه فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز برای صادرات به بندرعباس بارگیری شد.
    وی افزود: این میزان بارگیری در مبادی استان به مقاصد مختلف کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 10.2 درصد افزایش دارد.
    رییس مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن در یزد تاکید کرد: با تلاش کارکنان در این بازه زمانی 417 هزار تن بار شامل سنگ آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام تخلیه شد که با برنامه ریزی های در دست تدوین و اجرا، این روند ماه های آتی ادامه خواهد داشت.
    داودی اضافه کرد: عملکرد این اداره کل در فروردین گذشته، در تن کیلومتر بار خالص حمل شده با 590 میلیون و در تن کیلومتر مبدا مقصد با 857میلیون به ترتیب 18.6 و 8.61 درصد رشد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر