تولید ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۰درصد کرومیت کشور در این استان تولید می شود.;

تولید ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، محمد فروهر افزود: در استان سمنان هفت معدن کرومیت فعالیت می کند که سالانه 20هزار تن ظرفیت استخراج اسمی این معادن می باشد.

    وی تصریح کرد: تنوع مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان بسیار بالا می باشد و 84 معدن فلزی در این مناطق در حال فعالیت هستند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: آهن، مس، طلا، سرب و روی، منگنز و کرومیت از مهمترین مواد معدنی موجود در استان می باشد که از مجموع 84 معدن فلزی استان، 39 معدن بطور کامل فعال و 45 معدن نیز در حال تجهیز می باشند.

    وی با اشاره به وجود ذخایر غنی و متنوع معدنی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع معدنی جز سرمایه های ملی می باشند نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان بدیهی می باشد.

    محمد فروهر افزود: درحال حاضر با صدور 626 فقره پروانه بهره برداری برای حدود42 نوع ماده معدنی ، ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان سمنان بالغ بر 23 میلیون تن می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر