لزوم ورود معادن به عرصه استارت آپی

عصر معدن- حسن کلانکی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن اظهارکرد: ٣٣ سال است که در بخش معدن و در حوزه‌های مختلف اکتشاف، استخراج و فرآوری فعالیت می‌کنم و در این بخشها تاثیرگذار بودم.;

لزوم ورود معادن به عرصه استارت آپی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از معدن 24، وی افزود: ایران جزو 5 کشور برتر دنیا از حیث وفور منابع طبیعی است و علاوه بر آن از نظر منابع انسانی نیز وضع مطلوبی داریم اما با این وجود سهم معادن در تولید ناخالص داخلی کم است و از این لحاظ از سال گذشته رویکرد جدیدی در بحث معدن حس شد.

    مدیرعامل کافه معدن گفت: جامعه معدنی می‌تواند در اقتصاد تاثیرگذار باشد و با تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی که از ١۰ سال قبل در کشور مطرح شد، معدن با تاثیر بر اقتصاد از بسیاری از کنشها جلوگیری کرد.

    وی اضافه کرد: از ٢، ٣ سال قبل با پررنگ شدن فناوری در صنعت، معدن نیز به این صحنه ورود کرد. شرکت‌های دانش‌بنیان در گذشته پایه ریزی شده بود و در کنار آن شرکت‌های نوپا یا استارت اپی هم می‌توانستند نقش خود را ایفا کنند.

    کلانکی گفت: برای اینکه فضای اشتراکی فراهم کنیم و به اهداف برسیم به این نتیجه رسیدیم که پلتفرمی طراحی شد که به صورت مشخص اسم معدن را داشته باشد بنابراین کافه معدن را تأسیس را در زمان معین و با تیم مناسب برای رسیدن به چشم‌انداز و اهداف تعیین شده تاسیس کردیم.

    وی افزود: ماموریت ما این بود که مراکز آکادمیک را در بخشهای خصوصی و دولتی در تعامل مشترک قرار دهیم و این اتفاق افتاد و براین اساس با مدیران دانشگاه امیرکبیر، شرکت تعاونی و معدنی و بخش خصوصی تفاهمنامه‌ای امضا کردیم تا با هم گفت‌وگو کنند و به رشد و پایداری کمک کنند و باهم به نتایج خوبی برسیم.

    موسس و بنیانگذار کافه معدن اضافه کرد: برای فعالیت در این عرصه نیازمند بخش قوی دولتی و خصوصی و دانشگاهی در کنار خود بودیم که برای رسیدن به این منظور و فضای اشتراکی کافه معدن را راه‌اندازی کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر