مسئول توسعه کسب و کارهای دانش بنیان هلدینگ صدر تأمین عنوان کرد:

ذوب آهن اصفهان یک شرکت دانش پایه است

عصر معدن- هادی کمالی مسئول توسعه کسب و کارهای دانش بنیان هلدینگ صدر تأمین در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: صنعت فولاد به عنوان یکی از بنیان های مهم اقتصادی نقش بی بدیلی در توسعه صنعتی کشور دارد. با توجه به زنجیره گسترده صنعت فولاد، تحولات این بخش از صنعت می تواند حوزه های ساختمان، خودرو، حمل و نقل و ... را دستخوش تغییر کند.;

ذوب آهن اصفهان یک شرکت دانش پایه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مسئول توسعه کسب و کارهای دانش بنیان هلدینگ صدر تأمین تصریح کرد: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا به ویژه در شرایط تحریم، تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد و مسئولین کشور نیز از چنین دستاوردهایی حمایت کامل دارند.

    ذوب آهن اصفهان یک شرکت دانش پایه است

    کمالی بیان کرد: شروع حرکت نوین صنعتی در ایران با تولد ذوب آهن اصفهان همراه بود و هم اکنون بیش از نیم قرن از فعالیت این شرکت عظیم فولادی سپری می شود. به دلیل جایگاه ذوب آهن اصفهان در تاریخ فولاد کشور و بهره گیری از دانش و تجربه متخصصین آن ، می توان این مجموعه عظیم را یک شرکت دانش پایه نامید.

    والاترین و ارزشمندترین سرمایه ذوب آهن اصفهان، دانش فنی و نیروی کارشناسی این مجموعه عظیم صنعتی است

    هادی کمالی اضافه کرد: والاترین و ارزشمندترین سرمایه ای که می توان در ذوب آهن اصفهان شناسایی کرد، دانش فنی این مجموعه عظیم است که در اذهان متخصصین این شرکت و دستان پر توان آنها در طراحی، بهره برداری و تولید محصولات منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا قرار دارد.

    بستر توسعه فناوری و نوآوری در هلدینگ صدر تأمین ایجاد شده است

    وی گفت: با تدبیر هلدینگ صدر تأمین و در راستای اهداف کلان شستا، بستر مناسبی برای توسعه نوآوری و فناوری ایجاد شده که فضای خوبی جهت به کارگیری دانش انباشته در واحدهای فنی،مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت های تابعه هلدینگ به شمار می رود.

    هادی کمالی اضافه کرد : برنامه جامع توسعه  نوآوری و فناوری در هلدینگ صدر تأمین حول سه محور اصلی تدوین شده است. این محورها عبارتند از : حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین در بخش معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته، پویش ملی بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات مورد نیاز بخش معدن، شناسایی و رفع عارضه ها در شرکت های تابعه هلدینگ. در این خصوص و با همکاری نهادهای ذیربط مانند ستاد مواد پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکوسیستم نوآوری و طراحی ایجاد شده و منجر به شکل گیری اولین شتاب دهنده تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی شده است. این شتاب دهنده براساس طراحی ها و پیش بینی های انجام شده قابلیت تبدیل شده به نقطه کانونی در مسیر توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی را دارد.

    پویش بومی سازی یک جریان اقتصادی موثر در مقابله با تحریم ها به شمار می رود 

    وی اظهار داشت: شرکت های تابعه هلدینگ از جمله ذوب آهن اصفهان فهرست کالاهای مورد نیاز خط تولید خود را که تا امروز از کانال واردات تأمین می شد،مشخص نمودند تا پس از اعلان عمومی، شرکت های توانمند داخلی در تأمین این نیازها به هلدینگ کمک کنند.

    کمالی ادامه داد: حرکت به سمت تأمین نیاز شرکت های تابعه هلدینگ از طریق تأمین کنندگان داخلی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و تقویت بنیه صنعتی شرکت های داخلی، هدف پویش ملی بومی سازی است. در این مسیر و با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل شرکت های دانش‌بنیان تامین پایدار مواد و تجهیزات مورد نیاز برای  تولید محصولات استراتژیک حاصل می شود تا محدودیت های ناشی از تحریم نیز برطرف شود.

    از هر ایده دانش بنیان که بتواند به تکمیل یا توسعه زنجیره ارزش شرکت های هلدینگ صدر تامین کمک نماید،حمایت می شود

    کمالی گفت: از هر ایده دانش بنیان که بتواند در تکمیل زنجیره تأمین صنایع زیر مجموعه هلدینگ صدر تأمین تأثیرگذار باشد، حمایت می شود. در این میان نقش شرکت ذوب آهن به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی کشور حائز اهمیت است. این شرکت زنجیره گسترده ای از کالاها و خدمات را نیاز دارد که می تواند عامل مؤثری در به حرکت درآوردن ماشین نوآوری در هلدینگ صدر تأمین باشد. همچنین گستردگی فعالیت ها و پیچیدگی فرایندهای مدیریتی، پشتیبانی و تولیدی در این شرکت اقتضاء می کند که طیف گسترده ای از تخصص ها برای اجرای پروژه های بهبود در این شرکت به  کار گرفته شوند. لذا نقش ذوب آهن اصفهان در اکوسیستم نوآوری، نقشی متمایز و مؤثر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر