چه کشورهایی با آمریکا جنگ دارند؟

عصر معدن- کاخ سفید با هدف ایجاد روابط اقتصادی در سراسر جهان در جبهه‌های مختلفی نظیر مکزیک، چین، ژاپن، اروپا و کانادا سرگرم جنگ تجاری است.

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵:۰۰

چه کشورهایی با آمریکا جنگ دارند؟

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام، مکزیک را تهدید کرده است اگر مانع ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا نشود، واردات کالاهای مکزیکی را هدف تعرفه جدید قرار می‌دهد و با این اقدام یک بار دیگر نشان داد که آماده است تا از تجارت به شکل ابزار چند منظوره‌ای برای اهداف سیاسی خود استفاده کند.

ترامپ اکنون با چندین جنگ تجاری با متحدان و رقیبان آمریکا درگیر است و خواسته‌های وی که اغلب از طریق توئیتر اعلام می‌شود، اغلب شرکای تجاری آمریکا را غافلگیر می‌کند.

مذاکره کنندگان ترامپ درست هشت ماه پیش با مقامات مکزیک و کانادا قراردادی بسته بودند که می‌گفتند جایگزین توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) خواهد شد. تهدید جدید وی پیش از تصویب توافق جدید در کنگره صورت گرفته و به شرکای آمریکا نشان می‌دهد تا زمانی که ترامپ در رأس قدرت باشد، اختلافات مداوم و تهدیدها از این پس در تجارت جهانی ادامه خواهند داشت.

البته مکزیک تنها هدف ترامپ نیست و در حقیقت ترامپ هدفی گسترده‌تر از یک کشور خاص را دنبال می‌کند و توافقی که پس از جنگ جهانی دوم تجارت را در جهان آزاد کرد، به چالش کشیده است. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی جبهه‌های متعددی پرداخته که ترامپ به جنگ تجاری در آنها مشغول است.

چین

درگیری با پکن، بزرگترین جنگ تجاری ترامپ است و جنگی است که بیش از همه اقتصاددانان و سرمایه گذاران را به وحشت انداخته است. این جنگ می‌تواند روی تجارت بیش از 730 میلیارد دلار کالا و خدمات که سالانه میان دو کشور در جریان است، اثر بگذارد.

در حال حاضر هیچ پایانی برای این جنگ به چشم نمی‌خورد و مذاکرات اوایل ماه مه پس از اینکه آمریکا چین را متهم کرد از وعده‌های قبلی خود در مذاکرات پا پس کشیده است، قطع شد. سپس ترامپ تعرفه روی واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی را از 10 به 25 درصد افزایش داد و تهدید کرد روی کالاهای چینی بیشتری تعرفه جدید وضع خواهد کرد. چین نیز به سرعت تلافی کرد و به دنبال راه‌های دیگری برای مقابله به مثل است که می‌تواند دستکاری ارزش ارز به عنوان سلاحی در جنگ تجاری یا استفاده از موقعیت برتر خود به عنوان تأمین کننده مواد معدنی استراتژیک باشد.

اگر این جنگ تجاری طولانی یا تشدید شود، تبعات عظیمی ممکن است به بار بیاورد. شرکت‌های آمریکایی روی چین برای بخش قابل توجهی از سود خود و نقش مهمی که این کشور در تولید بسیاری از کالاهای جهان دارد حساب می‌کنند. چین برای حمایت از رشد اقتصاد خود به بازار صادرات آمریکایی نیاز دارد و مایل است برای تقویت توسعه اقتصادی، فناوری پیشرفته مانند تراشه‌های رایانه و نرم افزار را از آمریکا دریافت کند.

با این حال طرفداران جنگ تجاری در دولت ترامپ می‌گویند آمریکا بیش از حد به چین وابسته شده و جداسازی این دو کشور را یک هدف بلندمدت می‌بینند. بسیاری از شرکت‌ها در حال بازنگری وابستگی خود به چین هستند و هر گونه اقدام چین برای تلافی اقدامات آمریکا، فرآیند مذکور را تسریع خواهد کرد.

ژاپن

ترامپ روابط میان آمریکا و ژاپن را یک اتحاد ارزشمند خوانده و اعلام کرده که از روابط حسنه با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن لذت می‌برد اما این امر توکیو را از تهدیدات وی مبرا نکرده است. اگرچه ترامپ تصمیمش را به تأخیر انداخته اما اعلام کرده که واردات خودروهای ژاپنی را هدف تعرفه قرار خواهد داد مگر اینکه دو طرف به یک توافق تجاری برسند. کاخ سفید خواهان دسترسی بیشتر به بازار ژاپن برای کشاورزان و دامپروران آمریکایی است. وی از خودروسازان ژاپنی می‌خواهد کارخانه‌های بیشتری در آمریکا بسازند تا خودروهای بیشتری توسط کارگران آمریکایی مونتاژ شود.

بستن یک قرارداد برای نخست وزیر ژاپن که سال‌ها تلاشش برای تقویت رشد اقتصادی با چالش بزرگ ناشی از کندی اقتصادی چین مواجه شده، از اهمیت بالایی برخوردار است. ترامپ اعلام کرده که هر گونه توافق پس از انتخابات ژاپن در ژوئیه خواهد بود و این موضوع به فشار سیاسی روی آبه افزوده است.

مکزیک

تصور می‌شد جنگ تجاری آمریکا با مکزیک خاتمه یافته است. اما رئیس جمهور آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد اگر مکزیک موج مهاجرت غیرقانونی را متوقف نکند، تعرفه تنبیهی را از 10 ژوئن روی واردات کالاهای مکزیکی وضع خواهد کرد و این تعرفه هر ماه افزایش خواهد یافت و تا اول اکتبر به 25 درصد می‌رسد.

اگر وی این تهدید را عملی کند هر دو طرف مرز ممکن است اختلالات شدیدی را متحمل شوند. مکزیک در پی تعرفه‌های بالاتر آمریکا روی چین، اکنون به بزرگترین شریک تجاری واشنگتن تبدیل شده و طبق آمار شرکت آی اچ اس مارکیت، بیش از 150 میلیارد دلار تجارت این کشور در سه ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داد.

تغییر نحوه نظارت آمریکا بر مرز میان دو کشور روی تجارت تأثیر گذاشته و به انتظار طولانی‌تر منتهی شده است. ترامپ مکزیک را مانند ژاپن تهدید کرده که روی واردات خودروهای ساخت مکزیک تعرفه وضع خواهد کرد. شماری از شرکت‌های خودروسازی آمریکایی و ژاپنی در مکزیک هستند در حالی که زنجیره تأمین آنها در آمریکاست.

تهدید ترامپ، سرنوشت توافق تجاری سه جانبه آمریکا-مکزیک-کانادا را که سه کشور سال گذشته به عنوان جایگزین توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) منعقد کردند، زیر سوال می‌برد. آمریکا تعرفه‌ها روی واردات فلزات از مکزیک و کانادا را برای رسیدن به این توافق حذف کرده است اما کنگره نسبت به این توافق اندکی بدبینی ابراز کرده است که نشان می‌دهد چگونه ترامپ رویه مذاکرات در خصوص تجارت را در آمریکا تغییر داده است.

اروپا

چشم‌انداز تعرفه‌های تنبیهی از سوی آمریکا پس از اقدام سال گذشته این کشور در وضع تعرفه روی واردات فولاد و آلومینیوم چند ماه است که ظاهر شده و متحدان آمریکا در اروپا را برآشفته کرده است. ترامپ مدعی است که واردات خودروها و قطعات خودروی خارجی به صنعت خودروی آمریکا آسیب زده و امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند.

وی تهدید کرده که روی میلیون‌ها خودرو و قطعات خودروی خارجی که هر سال وارد آمریکا می‌شوند، تعرفه وضع کند. چنین اقدامی به ایالت‌هایی نظیر آلاباما و کارولینای جنوبی که مرکز فعالیت کارخانه‌های مونتاژ خودروی مرسدس بنز و بی ام دبلیو هستند ضربه خواهد زد. ماه گذشته کاخ سفید تصمیم برای وضع این تعرفه‌ها را مسکوت گذاشت و مهلت شش ماهه‌ای را برای مذاکره در خصوص یک توافق تجاری تعیین کرد.

آمریکا پیش از این در مذاکرات با اتحادیه اروپا به مانع برخورد کرده بود چرا که اروپایی‌ها حاضر نشده بودند به پیشنهاد خرید محصولات کشاورزی بیشتر از آمریکا فکر کنند. دولت ترامپ اعلام کرده که توافق بدون کشاورزی، در کنگره تصویب نخواهد شد اما سیاستمداران پوپولیست در اروپا با اشاره به برخی از شیوه‌ها و تولید محصولات آمریکا مانند استفاده از کلر برای استریلیزه کردن مرغ‌ها، حفظ موانع تجاری را توجیه کرده‌اند.

کشورهایی مانند فرانسه و بلژیک نیز حاضر نشدند به مذاکرات بپیوندند زیرا دولت ترامپ حاضر نشد در سال 2017 توافق جوی جهانی را امضا کند. و رهبران ائتلاف سبز در پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند توافق‌های تجاری با کشورهایی را که توافق جوی را تأیید نکرده‌اند امضا نمی‌کنند.

کانادا

پاییز گذشته به نظر رسید که ترامپ برای حل و فصل اختلافات تجاری با کانادا به توافق رسیده است و توافق تجاری جدید سه جانبه میان آمریکا-مکزیک-کانادا اعلام شد. این توافق قرار بود فروش محصولات لبنی آمریکا در کانادا را راحت‌تر کند اما تهدید پنج شنبه گذشته ترامپ، ممکن است تلاش‌هایش برای به تصویب رساندن توافق تجاری جدید در کنگره را بی اثر کند.

کانادا در جنگ تجاری میان آمریکا و چین در موقعیت نامناسبی گرفتار شده است. این کشور پس از اینکه مقامات کانادایی منگ وانژو، یکی از مدیران ارشد شرکت مخابراتی هواوی چین را بنا به درخواست آمریکایی‌ها به اتهام کلاهبرداری دستگیر کردند، به مرکز اختلافات دیپلماتیک تبدیل شد. شاید چین هم به تلافی این اقدام بود که دو کانادایی را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد و برای برخی از محصولات کشاورزی کانادایی محدودیت قائل شد.

ترامپ اعلام کرده اگر این مسئله به توافق تجاری واشنگتن و پکن کمک می‌کند، وی در استرداد خانم منگ به آمریکا مداخله خواهد کرد. اما توافق تجاری جدید آمریکای شمالی شامل یک بند است که به بند چین معروف است و بسیاری آن را مانعی برای توافق تجارت آزاد میان چین و کانادا می‌بینند.

برچسب ها

تعرفه وارداتترامپامریکاجنگ
مطالب مرتبط بیشتر
احتمال به هم خوردن قرارداد تجاری چین با آمریکا در اثر شیوع ویروس کرونا قرارداد تجاری چین و آمریکا، بمبی ساعتی برای تجارت بین الملل آیا تحریم‌های جدید قدرت تاثیرگذاری دارند؟ ترامپ برای امضای توافق با چین تاریخ تعیین کرد جنگ تجاری آمریکا و چین وارد فاز دوم شد سیاست تعرفه‎ای ترامپ نتیجه عکس داده است شرکت فولاد آمریکا ۱۵۴۵ کارگر را اخراج می‌کند صادراتی که با کاهش ۳۰ میلیارد دلاری مواجه شد افزایش ۲ برابری صادرات آمریکا به چین در پی آتش بس جنگ تجاری چین وضع عوارض جدید بر کالاهای آمریکایی را به تعویق انداخت تکلیف پیمان تجاری آمریکا و چین یکسره شد؟ امضای توافق تجاری سه جانبه آمریکا-کانادا-مکزیک مکث طلا بانک‌های مرکزی مقابل جنگ تجاری ایستاده‌اند سنگ‌اندازی ترامپ برای چین هشدار ترامپ درباره طولانی شدن جنگ تجاری وضع عوارض روی فلزات برزیل و آرژانتین چین و آمریکا به حل اختلافات تجاری نزدیک شدند بخش معدن را در شرایط جنگ اقتصادی جدی بگیرید مصرف‌کنندگان آمریکایی بار جنگ تجاری ترامپ را به دوش می‌کشند خبری از مرحله دوم توافق تجاری چین و آمریکا در آینده نزدیک نیست زیان‌های جنگ تجاری برای آمریکا و چین قرارداد تجاری با چین نزدیک است جنگ تجاری چین و آمریکا آرام می‌شود ولی درگیری ادامه دارد به چینی‌ها قولی ندادم نرمش آمریکا برای حذف تعرفه‌های سنگین چین صنعت فولاد اروپا در تنگنای جنگ تجاری ترامپ رشد تولید آمریکا به خاطر درگیری های تجاری کند شد جنگ‌های تجاری ترامپ همه را متضرر کرده است تعرفه ۷.۵ میلیارد دلاری آمریکا بر کالاهای اروپایی مذاکره معدنکار بزرگ با امریکا افزایش تعرفه‌های فولاد به ۵۰ درصد چین از افزایش جدید تعرفه‌ها فرار کرد توجه وزیر امور خارجه امریکا به موادمعدنی خاص جنگ بر سر مواد معدنی استراتژیک بالا می‌گیرد سیاست ترامپ با اقتصاد امریکا چه کرد؟ فاجعه ای برای امریکا آمریکا در آستانه جنگ تجاری جدید با اروپا جنگ سرد آمریکا و چین نظم جهان را مختل می‌کند آمریکا برای فشار به چین قرارداد تجاری با هند امضا می‌کند جامعه جهانی از تقابل آمریکا با چین حمایت نمی‌کند حذف تعرفه بیش از ۴۰۰ قلم کالای چینی/ اصرار ترامپ برای توافق جامع کاهش قیمت طلا در پی سیگنال جدید آمریکا حرکت آمریکا برای مواد معدنی نایاب آفریقا عجله ترامپ برای اعلام توافق امریکا درحال جا ماندن از رقابت جهانی قیمت طلا منتظر علامت بانک مرکزی آمریکا افزایش ۲۵ درصدی تعرفه صادرات مواد خام معدنی چرا ترامپ می‌خواهد گرینلند را بخرد؟ به توافق آمریکا و چین دلخوش نکنید آمریکا به دنبال نتیجه سریع از مذاکرات جدید است ترامپ در مورد طولانی شدن جنگ تجاری با چین هشدار داد آغاز دور جدید تعرفه‌های چین و آمریکا علیه یکدیگر دیدار تجاری با چین همچنان برقرار است چینی‌ها می‌خواهند به میز مذاکره برگردند آمریکا و ژاپن به توافق تجاری نزدیک شدند جنگ آمریکا و چین قیمت طلا را بالا می‌برد؟ امریکا تولید عناصر نادر را افزایش می‌دهد هشدار چین به آمریکا برای توقف اقدامات تجاری نادرست سرنوشت شرکت‌های آمریکایی در چین چه می‌شود؟ ترامپ برای قرارداد تجاری با چین آماده نیست آیا ترامپ می‌تواند شرکت‌های آمریکایی را از چین بیرون بکشد؟ / اجرای عوارض ۳۰درصدی از اول اکتبر زیان نیم تریلیون دلاری اقتصاد جهان از جنگ تجاری استخراج عناصر نادر از زباله های الکترونیکی ترامپ برای قرارداد تجاری با چین آماده نیست کاهش ۲،۵ درصدی صادرات ضایعات مسِ آمریکا گام رو به جلوی ریوتینتو در پروژه مسی آغاز تصمیم ترامپ برای فلزات ایران رشد قیمت جهانی طلا در سایه تُرک‌تازی‌های تجاری ترامپ کاهش تقاضای فلز سرخ با تعرفه‌های جدید ترامپ جنگ تجاری آمریکا و چین بهای فلزات اساسی را کاهشی کرد دفاع ترامپ از موضع تجاری چین! واکنش‌ احتمالی چین‌ علیه تحریم تجاری آمریکا چین: برای جنگ با آمریکا آماده‌ایم آلومینیوم ساز امریکایی به اتحادیه اروپا امتیاز می‌دهد تنش‌های امریکا و چین چه بر سر قیمت مس آورد؟ آمریکا در مذاکراتش صداقت نشان دهد تعدیل خوش‌بینی به دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین چین می‌خواهد مذاکرات تجاری را تا سال ۲۰۲۰ ادامه دهد شرکت‌ها دیگر منتظر نتیجه جنگ تجاری نمی‌مانند تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند/ تفویض بخشی از اختیارات به تشکل‌های خصوصی خودداری چین از واردات کالاهای آمریکایی پنتاگون "عناصر نادر خاکی" را ردیابی می‌کند طلا در سراشیبی کاهش قیمت رقابت طلا و پالادیم برای عنوان گران‌بهاترین فلز ترامپ مدعی پیروزی در جنگ تجاری شد مبارزه با تعرفه‌های فولادی ترامپ قیمت طلا رکورد جدیدی زد درخواست پکن برای مصالحه آمریکا و چین در مذاکرات تجاری صعود طلای جهانی به بالاترین رکورد ۶ ساله تداوم روند صعودی طلا در روزهای آینده قیمت طلای جهانی بالا رفت هند علیه محصولات آمریکایی دست به تلافی زد افزایش سرانه جهانی مصرف فولاد در ۲۰۱۸ برتری چین در تولید یک ماده استراتژیک کار دست آمریکا داد باید پاسخ ترامپ را داد چین صادرات مواد معدنی نایاب را کاهش داد ریزش قیمت طلای جهانی متوقف شد روند افزایشی طلای جهانی معکوس شد تداوم حضور ایران در جمع غول های فولادی جهان انصراف ترامپ از وضع تعرفه روی واردات از مکزیک وزارت بازرگانی چین: از جنگ نمی‌ترسیم تداوم رشد قیمت طلا در بازار جهانی ادامه مذاکرات امریکا و چین در "G۲۰" انجام می‌شود طلا در بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد تعرفه‌های امریکا منصفانه است در صورت لزوم می جنگیم پیش بینی "Goldman Sachs " از جنگ تجاری جنگ تعرفه ای با مکزیک؛ بمب آتش زای ترامپ برای اقتصاد آمریکا دلایل کاهش قیمت جهانی مس قیمت واقعی فلز سرخ تحت‌تأثیر تنش‌های تجاری امریکا و چین از تهدید تعرفه دست بردار! وضع عوارض تلافی‌جویانه چین بر کالاهای آمریکا رشد اندک قیمت طلا در بازار جهانی افزایش قیمت طلا در بازار رشد تولید فولاد ایران به ۶درصد رسید؛ تولید جهانی ۴.۸درصد افزایش یافت عصبانیت چین از خواسته‌های اقتصادی غیرمنطقی آمریکا چین آمریکایی‌ها را به دروغ‌گویی متهم کرد عکس العمل کانادا در برابر حذف تعرفه ها چیست رویکرد چین در مقابل امریکا چیست؟ موافقت ترامپ با حذف تعرفه واردات فلزات همسایگانش تحریم‌ها تاثیری بر فولاد ندارد/ رفع موانع صادرات فولاد در گرو حمایت از مصرف کنندگان داخلی فلزات خاص در معرض خطر جنگ قرار دارند روسای امریکا و چین بر سر چه موضوعی دیدار خواهند کرد؟ خیز دوباره طلا برای شکستن مرز ۱۳۰۰ دلار چین نباید نسبت به تعرفه‌های آمریکا مقابله‌به‌مثل کند صنایع معدنی بخشی از مشتریان ثابت خود را از دست خواهند داد بدون جنگ هم مس گران خواهد شد چینی‌ها کوتاه نمی‌آیند رنگ قرمز شکست مذاکرات بر بازارهای آسیایی طلای جهانی ارزان‌تر شد تحریم صنایع معدنی ایران، بازی تکراری ترامپ مشکل صنعت فلزات تحریم ترامپ نیست/ دولت موانع داخلی صادرات را بردارد تاثیر تحریم فلزات ایران در بازارهای جهانی دو دستگی بازار درباره روند قیمت طلا ابهام در توسعه معادن زغال‌سنگ/ آیا رکود به صنعت زغال باز می‌گردد؟ در مهلت ۹۰ روزه، با تحریم امریکا مقابله می‌کنیم ترامپ تعرفه‌ها را افزایش داد/ مذاکرات در چین ادامه دارد چین و امریکا نظم بازار فلزات را برهم زدند جو مذاکرات با تصمیم ترامپ تغییر می‌کند قیمت طلا افزایش یافت مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت تصمیمات نقره‌ای «فدرال رزرو» مذاکرات تجاری آمریکا و چین به دور نهایی رسید طلای جهانی صعود کرد پیشرفت جدید در روابط چین و امریکا تلاش BHP برای معدنکاری سبز در حوزه مس حرکت آهسته اقتصاد، طلای جهانی را گرانتر کرد افزایش تعرفه ها روی میز ترامپ روند کاهشی طلا معکوس شد شناسایی کشورهای جایگزین برای واردات کالاهای صنایع معدنی غول آلومینیوم روسیه ۴۰ درصد سود خالص گزارش کرد مازاد تجاری چین با آمریکا ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت افزایش قیمت طلا ازسرگرفته شد احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا قوت گرفت تلاش دوباره طلا برای بازگشت به مرز ۱۳۰۰ دلار انتقام مکزیک از امریکا ترامپ: تعرفه‌ها را افزایش ندادم توقف روند افزایشی طلا در هفته جاری قیمت طلا کاهش یافت طلاهای دزدیده داعش به دست چه کسی افتاد؟ چین ۱.۲ تریلیون دلار کالا از آمریکا وارد می‌کند نرمش ترامپ برای دادن مهلت بیشتر طلا خیال کاهش ندارد استقبال کانادا از پایان دادن به تعرفه‌ها موج جدید افزایش قیمت طلا همزمان با افت دلار چین: جنگ تجاری با آمریکا را نمی‌خواهیم پیشرفت مهم امریکا در مذاکرات تداوم سیر صعودی طلا در هفته جاری ترامپ به فکر خاتمه دادن "جنگ " است "منوچین" از روند مثبت مذاکرات می‌گوید عاقبت جنگ تجاری ۲ اقتصاد برتر جهان چه خواهد شد؟ سیگنال‌های بانک مرکزی امریکا چه بر سر قیمت طلا می‌آورد؟ بازار جهانی منتظر درخشش دوباره طلا در هفته جاری پیش‌بینی "Rusall" برای بازار آلومینیوم ۲۰۱۸ آمریکایی‌ها برای دور جدید مذاکرات به پکن می‌روند حس خوب مذاکرات امریکا و چین ریزش قیمت طلا ادامه دارد کاهش ارزش نرخ برابری دلار آمریکا، مس را گران کرد هشدار غرب به ترکیه درباره تجارت طلا با ونزوئلا توصیه طلایی جان بولتون به معامله گران طلا در هفته جاری گران می‌ماند جان اف کندی توجه جهان را به این سنگ جلب کرد گرانی طلا در هفته جاری طلا ارزان‌تر می‌شود تجارت ۲۰۱۹ از نگاه تحلیلگران روند صعودی طلا از شتاب افتاد ابهام در روند صعودی قیمت طلا تعطیلی دولت "درد" را بیشتر می‌کند آیا ترامپ دوباره به تعرفه ها متوسل می‌شود؟ روند حرکت قیمت طلا صعودی است نظر سنای امریکا درباره تحریم های آلومینیوم چیست؟ احتمال افزایش قیمت طلا انتظار سرمایه گذاران از طلا برآورده نشد/ قیمت های روز سه شنبه در چه جایگاهی قرار دارند؟ تداوم تنش‌های ژئوپلیتیک چین و آمریکا این فلز را گران کرد صلح امریکا و چین با بازار مس چه خواهد کرد؟ تلاش ترامپ بی نتیجه ماند قیمت طلا صعودی شد طلا گران می شود چرا آمریکا و چین هرگز به توافق نخواهند رسید؟ عقب نشینی طلا آغاز شد بیش از آنکه نگران تحریم ترامپ باشیم، از سیاست‎های جهانگیری می‎ترسیم فروش سکه‌های طلای آمریکایی آب رفت روابط چین و امریکا پر از فراز و نشیب بوده است مذاکره دولت ترامپ با هند تولید مثبت مسی‌ها در ۲۰۱۸ کارگران با تولید شرکت "Alcoa" چه کردند؟ روسال یک قدم به تعامل با امریکا نزدیکتر شد ترامپ برسر دوراهی صلح یا جنگ تجاری ترس از بحران مالی، این محصول را ارزان کرد بهای طلا به بالاترین قیمت در ۶ماهه اخیر رسید چرا طلا دوباره گران شد؟ ۳۰ روز دیگر تکلیف "Rusal" مشخص می‌شود چینی‌ها سنگ ایران را به امریکا می‌برند اژدهای زرد صدرنشین تولیدکنندگان سرب افزایش قیمت طلا تا پایان سال بعید است هدف‌گذاری برای توسعه بلندمدت در شرکت مس خزانه‌داری امریکا به نفع "RUSAL" رای داد/ پایان تحریم آلومینیوم روسیه برنامه‌های گمرک برای چابهار معاف از تحریم نشستی که در آستانه برگزاری قیمت طلا را افزایش داد عقب‌گرد طلای جهانی شدت می‌گیرد پیش بینی‌های متفاوت از قیمت طلا در هفته جاری فولادساز جهان خواستار اصلاح اقدامات اروپا شد طلا در برابر گرانی مقاومت می‌کند مذاکرات به خوبی پیش می‌رود شرایط آتش بس میان چین و امریکا اعلام شد شام مشترک "شی‌جین" و "ترامپ" برای حل اختلاف‌های تجاری طلای جهانی ارزان‌تر شد تهدید ترامپ برای افزایش جدید تعرفه‌ها علیه کالاهای چینی طلا دوباره گران می شود بازار منتظر آتش‌بس جنگ تجاری در اجلاس گروه ۲۰ کشورهایی که از جنگ ترامپ سود می برند طلا این هفته می درخشد پیش‌بینی زمان رالی طلا به ۱۳۰۰ دلار دعوای امریکا و چین به WTO رسید طلا به نوسان افتاد احتمال ۲برابر شدن تعرفه‌های آمریکا برای چین نقش آفرینی «بندرچابهار» در جهش صادرات مواد معدنی برگزاری کنفرانس فلز سرخ در میان ترس از جنگ تجاری مالزی: نباید قربانی جنگ تجاری چین با آمریکا شویم طلا در مسیر کاهش بیشتر قیمت ۲۰۱۹، سالی سخت برای تجارت چین چرا کشورها ذخایر طلایشان را برمی‌گردانند؟ آمریکا آغاز تحریم‌های ۳ شرکت‌ معروف روسیه را به تأخیر انداخت ایران در میان۱۰ کشور برتر دارنده ذخایر پتاسیم جنگ تجاری با مذاکره حل می شود شرکت‌های آلومینیومی، خواستار لغو تعرفه‌های ترامپ شدند تاثیر تعرفه های امریکا بر تقاضای مواد خام ریزش قیمت فولاد در شانگهای آمادگی واشنگتن جهت اعمال تعرفه برای همه محصولات چین اقدام روسیه علیه ترامپ کلید خورد قیمت طلا ثابت ماند طلا در مسیر ثبت طولانی‌ترین روند رشد قیمت سال ترامپ کاترپیلار را از سوددهی انداخت پاسخ مکزیک به تعرفه‌های فولادی کانادا ترامپ قوانین اورانیومی اوباما را اجرایی می‌کند مبارکه از راهکارهای قانونی برای مقابله با تحریم‎ها استفاده می‌کند اولین اقدامات سرکوب ترامپ اجرایی می‌شود کانادا هم از ترامپ الگو گرفت/وضع تعرفه های فولادی جدید اختلاف امریکا و چین، عامل تضعیف تولید فولاد استفاده نظامی امریکا از آلیاژ نقره -طلا ترامپ پیش از انتخابات کنگره چه خواهد کرد؟ ترامپ عاقبت پای میز مذاکره می‌نشیند برنامه ترامپ برای روسال چیست؟ امریکا و چین در اجلاس G۲۰دیدار می‌کنند فرصت های معدنکاری در فضا بررسی می شود ترامپ: چین برای معامله آماده نیست چشم طمع ترامپ به طلا و نقره افغان‌ها جنگ تجاری، تهدیدی برای اروپا تجارت الماس خشن در خطر است چین تعرفه وارداتی خود را کاهش می‌دهد زغالسنگ، سنگ آهن و بوکسیت در صدر معدنکاری جهان تغییر استراتژی شرکت‌های اروپایی در برابر تصمیم ترامپ حذف زغال‌سنگ از سبد انرژی امریکایی ها ترامپ، خودروسازان را متضرر کرد غول‌های فولادساز چین با یکدیگر متحد می‌شوند اتوتک هم از ایران می رود توافقات تجاری جدید امریکا و ژاپن ثبات نرخ بهره بانکی، تقاضا برای خرید طلا را افزایش داد جنگ تجاری میان چین و امریکا تشدید شد/ اعمال تعرفه‌های ۲۶۰میلیارد دلاری فشار به شرکت‌های امریکایی فعال در چین تقاضا برای دلار، طلا را ارزان کرد جو مذاکره ۲ اقتصاد بزرگ جهان سنگین شد چین در مذاکرات تجاری واشگنتن شرکت نمی‌کند فرصت های جدید ایالات متحده امریکا برای روسال پیشتازی مس و نیکل در ریزش قیمت فلزات صنعتی ترامپ تعرفه‌های جدید را از دوشنبه اجرا می‌کند دستور ترامپ برای تعرفه‌های جدید کالاهای چینی استقبال چین از دعوت واشنگتن برای دور جدیدی از گفت‌وگو کره و ژاپن با تعرفه‌های فولادی ترامپ چه کردند؟ رشد بازار سهام آسیا با خبر مذاکرات جدید امریکا و چین آتش جنگ تجاری به بازار سهام چین رسید چین به دنبال اعمال تحریم بر امریکا است مذاکرات چین و امریکا بی نتیجه ماند معادلات تعرفه ای امریکا تغییر نمی‌کند تعرفه‌های ترامپ را تلافی می کنیم ترامپ: با چین به توافق نرسیدیم با وجود آغاز جنگ تجاری، صادرات چین افزایشی شد جنگ تجاری چین و امریکا سرنوشت آلومینیوم را مبهم کرد تصمیم ترامپ، هزینه‌های چین را افزایش می‌دهد رشد ارزش دلار امریکا، مس را زمین زد هشدار ترامپ به کنگره درباره توافق با کانادا مقابله چینی ها با تعرفه‌های ترامپ سهمیه، جایگزین تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم می‌شود امریکا به دنبال افزایش تعرفه هاى وارداتى چین است ترامپ، خودروساز اتریشی را راهی مکزیک کرد اعتراض شرکت‌های امریکایی به معافیت‌های تعرفه‌ای فولاد محصول روسال، سهام دولتی می شود سرنوشت فلز سرخ در گرو سیاست‌های امریکا آیا ایده خودکفایی معدنی ترامپ محقق می‌شود؟ کمپانی «فورد» از تقاضای مس می‌گوید شانس چین برای پیروزشدن جنگ تجاری کم شد روسیه دست به اقدامی طلایی زد ترامپ: چین باید کالای بیشتری از ما بخرد انتظار برای واردات آخرین کالاهای امریکایی نگرانی "دکترمس" از تعرفه وارداتی امریکا قانون جدید ترامپ برای حمایت از زغالسنگ هشدار BHP درمورد سیاست های تعرفه‌ای امریکا اعتراض ترامپ به نرخ بهره امریکا جنگ تجاری امریکا و چین به آلومینیوم هم رسید جنگ تجاری امریکا و چین به "طلا" هم رسید تعرفه‌های ۲۰۰میلیارد دلاری، هزینه گهواره تا تابوت می شود بازارهای جهانی در انتظار مذاکره چین و امریکا ترامپ، تعرفه‌های چین را ۲برابر می‌کند یورو در انتظار مذاکرات امریکا و چین تحریم‌های اقتصادی امریکا برای ترکیه افزایش می‌یابد گارد حفاظتی کانادا در برابر ترامپ ترکیه تصمیم ترامپ را تلافی کرد عایدی ۱.۴ میلیارد دلاری آمریکا از تعرفه‌های فلزات چین، برنده اصلی تحریم‌های آلومینیومی ترامپ ترامپ چه بر سر پروژه‌های انرژی امریکا آورد? آیا اختلاف ترکیه و امریکا منطقه را بی ثبات می‎کند؟ جنگ تجاری امریکا و ترکیه برای مقابله با ایران جنگ اقتصادی امریکا و روسیه آغاز شد تعرفه ۵۰ درصدی ترامپ برای فولاد ترکیه اخلال در تجارت بزرگترین مصرف‌کننده قراضه مس جهان زغال سنگ‎ امریکایی، تحریم می شود نگرانی غول آلومینیوم روسی از وقوع یک فاجعه جنگی که به ضرر امریکا تمام می‌شود کاهش تولید به دلیل تحریم در روسال آغاز شد ضربه ترامپ به "روسال" کارساز نشد چین عجله‌ای برای رقابت با تعرفه‌های ترامپ ندارد جنگ تجاری به نفع امریکا تمام می شود خریداران در انتظار کاهش قیمت طلا چین امریکا را با تعرفه ۶۰میلیارد دلاری تهدید کرد/چین خواستار گفتگو براساس " احترام متقابل " شد دستورهای امریکایی به صنعت خودروسازی ژاپن آسیب می‌زند سیاست های ترامپ با شرکت های فولادی امریکا چه کرد تلاش‌ ایالات‌متحده برای باجگیری از ما شکست می‌خورد برنامه‌های ترامپ برای افزایش جنگ تجاری اعلام شد جنگ تجاری قیمت فلز سرخ را کاهش داده است تعرفه‌های معدنی ترامپ، اقتصاد ملی چین را بحرانی کرد کاهش تولید فولاد چین ادامه دار می شود سود هنگفت ایالات متحده از چینی ها سرمایه گذاری بی اچ پی در نفت و گاز امریکا ترامپ به وعده‌های خود در صنعت فولاد عمل می‌کند تعرفه‌های گمرکی چین، حدف می‌شوند اطلاعات دقیقی از میزان واردات طلای "چین" در دسترس نیست بهای طلا تحت تاثیر جنگ تجاری امریکا و اروپا توافق ترامپ با اتحادیه اروپا ترس "ژاپن" از جهش صادراتی فولاد "چین" روسال از "تحریم" خارج می شود جهان خواستار "تجارت آزاد و عادلانه" است ترامپ: "دلار قوی" ما را به خطر می اندازد! جنگ تجاری با بازار فلزات چه کرده است بازارهای جهانی متاثر از تصمیمات ترامپ خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی در راه است دلیل افزایش تولید فولاد چین چیست؟ تعرفه‌های تجاری همچنان برای چین بی اثر است جنگ تجاری چین و امریکا اولین قربانی خود را گرفت بی اعتنایی چین به تعرفه های امریکا اتهامات تجاری ایالات متحده بی اساس است شرکت های امریکایی از چین، آلومینیوم می‌خرند قیمت فلزات با اقدامات ترامپ ریزش کرد هیچ توجیهی برای اقدام تلافی جویانه "پکن" وجود ندارد اقدامات WTO بر علیه ترامپ آغاز شد قدیمی ترین نیروگاه هسته ای امریکا به کار خود پایان می دهد فرصت ۹۰ روز برای معافیت از تصمیم ترامپ جنگ تجاری امریکا و چین، راه خروج از بحران نیست اعمال تعرفه برای کل واردات چین در دستور کار امریکا تصمیم ترامپ ناامیدی در بازار فلزات را افزایش داد جنگ تجاری امریکا و چین تهدیدی برای مواد اولیه چالش قانونی اتحادیه اروپا در "wto" به راه افتاد با اعمال تعرفه ترامپ، "یوان" تضعیف شد جنگ تمام عیار تجاری امریکا آغاز شد تعرفه های امریکا برای خودرو توجیه ندارد پلاتین هم به آتش تحریم، آب می شود ترامپ بازهم اروپایی ها را تهدید کرد آیا هیات مدیره جدید روسال، تحریم‌ها را لغو می‌کند؟ آیا ترامپ دیدگاه‌های تجارت بین‌المللی‌اش را تحمیل می‌کند؟ جلوگیری از واردات سنگ بی معناست روزی ۱۰۰۰میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می شود پروژه بزرگ لیتیوم در ایالات‌متحده کلید می خورد تاثیر منفی تنش‌های تجاری روی "فلز سرخ" صنعت خودور، مشتری جدید "مس" شد دستورالعمل جدید سرمایه گذاری چین پس از جنگ تجاری واکنش رسانه‌های دولت چین به تعرفه‌های ترامپ ثبت معدن «دره بینگام» به عنوان اثر تاریخی اختلاف امریکا و استرالیا در پروژه لیتیوم هدف تعرفه‌های اتحادیه اروپا، ایالت‌های جمهوری خواه است دستور یک "شرکت امریکایی-انگلیسی" به "میتسوبیشی" یاقوت سرخ با ارزش تر از طلا معادن اورانیوم با یک میلیون دلار تمیز می شوند ضربه اساسی امریکا به فولاد کانادا در نشست G۷ نتیجه ای حاصل نشد خروج زودهنگام ترامپ از مذاکرات دو روزه با گروه G۷ ترامپ از مواضع خود عقب نشینی نمی کند آیا اتحاد گروه G۷ در برابر ترامپ نتیجه خواهد داد؟ تعرفه های امریکا؛ چین را راهی افریقا کرد تلاش قانونگذاران امریکایی برای کنترل تصمیمات جنجالی ترامپ تعرفه‌های آمریکا برای اتحادیه اروپا ناامیدکننده است آیا «بی اچ پی» از پروژه شیل خارج می شود؟ اخطار چین به امریکا براى مذاکرات تجارى خشم مدیران گروه G۷ به تعرفه های وارادات فلزی ترامپ امریکا استخراج طلا را تقویت می کند منتظر اقدام تلافی جویانه متحدان امریکا برای تعرفه باشید امریکا به دنبال امتیاز براى مذاکرات است اروپا با تصمیم تعرفه اى امریکا چه خواهد کرد؟ برای توسعه معدن به سرمایه های داخلی اکتفا کنیم در این معدن الماس رایگان دریافت کنید دولت ها تاجران خوبی نیستند جنگی که برای معدن طولانی می شود صادرات فولاد سخت می شود شرکت های اروپایی به دنبال حضور در بخش معدن ایران هستند طلا تا آخر تابستان ارزان‌تر می‌شود امریکا اکتشاف ۳۵ماده معدنی حیاتی را کلید می زند توافق تجاری میان چین و آمریکا، جانى تازه در بازار کامودیتی ها ناکامی طلا برای بازگشت به مرز ۱۳۰۰ دلار طلا همچنان رشد می کند خروج ترامپ از برجام بازار را گیج کرده است کامودیتی ها رشد کردند صادرات فولاد ایران از تحریم‌های آمریکایی متاثر نمی‌شود نگرانی سنگ آهنی ها از تصمیم جدید ترامپ بانک هاى اروپایی دنیا را از همکارى با ایران مى ترسانند حساسیت طلا نسبت به امریکا بحران، ظرفیت‌های کوچک را پررنگ کرد افزایش قیمت طلای جهانی ادامه یافت مذاکراتی به روش «آل کاپون» صعود طلا با بازگشت خریداران چینی به بازار صعود طلا به ۱۴۰۰ دلار تا پایان امسال تحول در تجارت فلزات چین بازار جهانی طلا راکد شد تلاش برای دور زدن سلطه چین در بازار «نفت سفید» طلای جهانی ناکام ماند تلاش اروپایی ها برای قانع کردن ترامپ ادامه دارد تمدید مهلت اعمال تحریم روسال از سوی ایالات‌متحده تاثیر مخرب تحریم شرکت «روسال» بر اهداف تجاری اتحادیه اروپا ترکش تحریم‌های آمریکا در قلب تولیدکنندگان آلومینیوم اروپا از میز طلای کشور چه می دانید؟ ایران سومین کشور در معرض مخاطرات زمین‌شناسی دنیا افزایش قیمت فلزات اساسی با سیاست‌های ترامپ ترامپ و شینزوآبه بر سر تعرفه فولادی به توافق نرسیدند درخواست غرامت روسیه از آمریکا برای تعرفه‌های فولاد شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی بورس کالا در هفته جاری آرام خواهد بود جنگ در سوریه به نفع فولادی ها تمام می شود! هفته افزایشى در انتظار سهام صادرات محورها فشار بر روی بهاى قراضه جهانى مانع‌تراشی برای تولید معادن بازار چین در انتظار نظر آقاى«شى» سقوط ۵۰درصدی سهام روسال روسیه خود زنی اقتصادی در امریکا و چین ‎یا شرکت روسال یا بازار امریکا تاثیر سیاست های امریکا بر صنایع چین افزایش قیمت طلا در واکنش به تشدید خطر جنگ تجاری درخواست فولادی ترکیه از واشنگتن سنگ آهن در فصل افزایش قیمت قرار ندارد آمریکا در حال تاراج "معادن افغانستان" است ترامپ، کره‌جنوبی را از تعرفه‌های گمرکی فولاد معاف کرد اوج جدال ترامپ با پکن بر سر فولاد ضرب‌الاجل ۹۰ روزه وزارت بازرگانی آمریکا برای معافیت از تعرفه‌های گمرکی ماراتن فولاد برای انتقام‌جویی
برگشت به بالا