مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران است

عصر معدن- مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نقطه‌ی تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران یعنی "توسعه سواحل مکران" و "محور توسعه شرق" است.

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران است

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، ، عبدالرحیم کردی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و سیستان و بلوچستان، رویداد چابهار، گفت: منطقه آزاد چابهار در سال 72 با تحقق ماموریت سند توسعه محور شرق در چابهار ایجاد شد تا تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری باشد.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم تا آنجا که می‌توانیم تسهیل سرمایه‌گذاری کنیم، افزود: مجموع قراردادهایی که برای سرمایه‌گذاری در سه‌سال گذشته در منطقه آزاد چابهار منعقد شده، از مجموع قراردادهای 10 سال گذشته‌ی آن، بیشتر است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: فرآیند ثبت شرکت در منطقه آزاد چابهار ظرف 48ساعت کاری در صورت تکمیل مدارک، اتفاق می‌افتد.
کردی ادامه داد: در راهبردی بودن چابهار و ظرفیت‌های آن شکی نیست؛ این بندر نقطه تلاقی دو سند مهم توسعه‌ای محور شرق و سند مگاپروژه توسعه سواحل مکران است؛ چابهار نگین توسعه شرق و محرک توسعه این بخشِ کمتر توسعه‌یافته کشور است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه امروز در دنیا هزینه‌های حمل‌ونقل تعیین‌کننده‌ مکان پروژه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری است، گفت: چابهار با توجه به اقیانوسی بودن و نزدیکی به مسیرهای اصلی تجارت دریایی و بازارهای بین‌المللی، بهینه‌ترین، به‌صرفه‌ترین و ایمن‌ترین نقطه اتصال 2کانون جمعیتی جهان با بیش‌از 3 میلیارد نفر جمعیت یعنی کشورهای حوزه اقیانوس هند با 2 میلیارد نفر جمعیت و کشورهای آسیای میانه، قفقاز تا شرق اروپا با بیش‌از 800 میلیون نفر جمعیت است.

محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: نوع تابش، درجه حرارت مناسب و دسترسی مناسب و سریع به بازارهای مصرف باعث شده، چابهار بهترین شرایط جهان برای احداث گلخانه را داشته باشد.
وی افزود: دمای هوا چابهار و خاک حاصل‌خیز آن، همچنین دسترسی مناسب آن به بازارهای جهانی، بهترین شرایط را برای احداث گلخانه در چابهار به‌وجود آورده است.
طهماسبی تصریح گفت: طی بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم، شهرهایی در اسپانیا، هلند و ترکیه قطب‌های گلخانه‌ای جهان هستند و هرکدام 30 تا 40 هزار هکتار گلخانه دارند؛ اما نوع تابش و درجه حرارت چابهار منحصر به‌فرد است و بسیار بیشتر از آن‌ها قابلیت ایجاد گلخانه را دارد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: شنبه، 29 دی در پنل اختصاصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی؛ با ارائه دلایل و بررسی‌هایی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد گلخانه‌ای چابهار، سرمایه‌گذاران را به این نقطه بکر و ناشناخته جلب خواهیم کرد.
طهماسبی گفت: علاوه‌بر درجه حرارت و نوع تابش چابهار، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بندر برای سرمایه‌گذاری در گلخانه، دسترسی سریع، آسان و به‌صرفه آن به بازارهای مصرف است که مهم‌ترین پارامتر برای سرمایه‌گذاری و ایجاد هر کسب و کار تولیدی است.
افتتاحیه همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان، امشب(جمعه، 28 دی) با حضور بیش‌از 300 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی عمدتا بومی سیستان و بلوچستان و برخی مقامات کشوری و استانی برگزار شد. این همایش فردا(شنبه، 29 دی) با برگزاری پنل‌های تخصصی مختلف سرمایه‌گذاری ادامه می‌یابد.

برچسب ها

توسعه پایدارمنطقه ویژه اقتصادیچابهارمنطقه آزاد
مطالب مرتبط بیشتر
منطقه ویژه اقتصادی لامرد نقش بی بدیلی در توسعه فارس دارد جزئیات توافق بزرگ با ازبک‌ها؛ ترانزیت مواد معدنی و کشاورزی به هند از بندر چابهار آیا وضعیت معادن با تسلا و اپل بهبود می یابد؟ ایمیدرو از ارتقا زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد حمایت می کند چین منطقه ویژه اقتصادی بین زمین و ماه ایجاد می‌کند آیین تکریم و معارفه مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان برگزار شد ترغیب بخش خصوصی برای حضور فعال‌تر در بندر چابهار ایمیدرو توسعه زیرساخت ها را همزمان با توسعه معادن انجام می دهد اهمیت پایداری در عملیات معدنکاری چقدر است؟ احتمال اعمال ۳۰ درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار طرح توسعه مس آذربایجان عملیاتی می‌شود برنامه اجرای پروژه ۳۰۰ هزار تنی پودر آلومینا در لامرد توسعه منطقه ویژه لامرد، مانع خام فروشی می شود حضور یکپارچه مناطق ویژه ایمیدرو در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کیش تسهیل دسترسی به صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال تولید توسعه گرا در صدر اولویت های توسعه ملی سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورویی صنعت مس برای توسعه پایدار زیرساخت‌های توسعه و تولیدفولاد با ظرفیت ۱۰ میلیون تن تامین است سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت سایت کاشان به فرخوان گذاشته می شود کلنگ عملیات اجرایی چهارمین منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو به زمین زده شد منطقه اقتصادی کاشان؛ محل استقرار صنایع کانی های غیرفلزی و تولید انرژی های تجدیدپذیر احیا ۵۰ معدن کوچک در دستور کار ایمیدرو طی امسال امنیت مطلوب برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی فراهم است اقدامات منطقه لامرد در تامین برق، گاز، آب و جاده؛ برق پیش راه اندازی آلومینیوم جنوب تامین شد افزایش صادرات مواد معدنی کانتینری به چین از بندر چابهار سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه دوم تبدیل می‌شود کارخانه فولاد چابهار؛ رونق تولید در سواحل مکران آغاز نهضت توسعه معادن در سال ۹۸/ باید اشتغال موجود را حفظ کنیم عبور قطار توسعه از زیر خاک با بهره برداری از معادن برگزاری همایش بین‌المللی چابهار در افغانستان در سال آینده صادرات افغانستان به هند از "بندرچابهار" آغاز شد به توازن رسیده‌ایم صنایع فولاد هند به دنبال سرمایه گذاری در بندر چابهار ایمیدرو همکاری مناسبی با مجلس، وزارت اقتصاد و ‌بانک مرکزی دارد تحلیل و ارزیابی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد معدنکاری پایدار با نسل دوم دستگاه های باتری مصرف‌کنندگان کبالت صاحب منطقه ویژه اقتصادی می‌شوند حرکتی انقلابی در انتظار بخش معدن وظیفه دانشگاه، کمک به رفع چالشها و نقش آفرینی در توسعه کشور است ساخت نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کلید خورد بهره برداری از شبکه برق فشار متوسط منطقه ویژه اقتصادی لامرد بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی راه‌اندازی شد اجرای فاز راه اندازی بندر پارسیان با ۱۷۰میلیون یورو منطقه ویژه اقتصادی لامرد آماده اجرای ۲ طرح صنعتی است نقش معدن را در توسعه پایدار دریابیم
برگشت به بالا