۸۵ درصد بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است

عصر معدن- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد ماده معدنی بنتونیت کشور متعلق به این استان است باید برای تشکیل خانه بنتونیت و ثبت ملی آن اقدام کرد.

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰

۸۵ درصد بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جواد اشرفی روز سه‌شنبه اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های مواد معدنی به ایجاد ارزش افزوده آن کمک می‌کند لذا زمینه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم است.

وی افزود: هفدهمین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (کانمین) از سیزدهم تا شانزدهم آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران دایر شده و امسال در این نمایشگاه پاویون توانمندی‌های حوزه معدن خراسان جنوبی به نمایش گذاشته شد که مهمترین تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در حوزه فرآوری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه است.

وی گفت: 776 معدن در خراسان جنوبی وجود دارد که که از این تعداد 230 معدن که عمده آنها معدن سنگ است به دلیل بالا بودن هزینه تولید و نداشتن قدرت رقابت در بازار، غیر فعال و نیمه فعال هستند.

اشرفی افزود: اقتصاد معدن یکی از حوزه‌های شاخص بوده که برای توسعه استان کاربردی و حیاتی است، حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه تخصصی معدن باعث معرفی توانمندی‌های این حوزه شده و در نهایت با جذب سرمایه‌گذار می‌توان ارزش افزوده بخش معدن را افزایش داد.

وی اظهار داشت: همچنین در این نمایشگاه کشورهای مختلف حضور دارند که از نزدیک با ظرفیت‌های استان آشنا شدند و از جمله با یکی از تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی در حوزه معدن نشستی را برای ایجاد کارخانه در استان برگزار کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین ماشین آلات معدنی و ابزاری که در معادن استفاده می‌شود از نیازهای استان است و دولت در این زمینه حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارد.

وی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته شاهد رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان بوده‌ایم افزود: پروژه‌های مهمی برای تکمیل زنجیره تولید با حمایت و هدایت بخش دولتی در دست اجرا است.

اشرفی بیان کرد: تسهیل و روان سازی فرآیند صدور مجوزها برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در سطح استان صورت گرفته از همین رو شاهد فعال شدن مجتمع کک در طبس هستیم و در حوزه معادن طلا نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: اولین بار در دولت سیزدهم موفق به اخذ مجوز ورود ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود شدیم و حدود یک ماه پیش اولین محموله از گمرک ماهیرود ترخیص شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نگاه معدنکاران هم باید بیشتر به سمت ایجاد صنایع فرآوری معطوف شود و به طور جدی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد معدن تاکنون در استان مغفول مانده است افزود: نگاه ملی و بین المللی را باید به سمت معدن خراسان جنوبی معطوف کنیم تا شاهد پیشرفت و ترقی در این حوزه باشیم.

استاندار خراسان جنوبی هم روز گذشته از پاویون این استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته در تهران بازدید کرد.

پاویون معدنی خراسان جنوبی اولین بار با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در نمایشگاه بین المللی معدن مستقر شده و توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهمترین اهداف حضور در این نمایشگاه است.

با توجه به اینکه خراسان جنوبی با بیش از 58 ماده معدنی فعال و تعدد معادن از استان‌های مطرح در این بخش است، حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های استان کمک کند.

برچسب ها

خراسان جنوبیبنتونیت
مطالب مرتبط بیشتر
سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورویی در معادن فلورین خراسان جنوبی ذخیره قطعی ماده معدنی مس در استان خراسان جنوبی بیش از ۲۷ میلیون تن است یافتن شواهدی بر وجود ذخایر جدید در طرح تحولی خراسان جنوبی تکمیل برداشت نمونه‌های ژئوشیمیایی پهنه خراسان جنوبی تا پایان دی شناسایی نشانه‌هایی از کانه‌زایی طلا و مس در خراسان‌جنوبی ۱۱ معدن استان خراسان جنوبی در آستانه اکتشاف یا سرمایه گذاری ثبت ملی ۸ ماده معدنی خراسان جنوبی راه اندازی فولاد قاینات، انقلاب صنعتی استان است استخراج بیش از ۱۵۸هزار تن آهن از معادن خراسان جنوبی فعال‌سازی ۳۹ محدوده معدنی و ۱۳ معدن راکد در خراسان جنوبی وجود ۷۰ معدن فلزی در سبد معدنی خراسان جنوبی گام‌ بلند دولت سیزدهم برای اکتشاف ذخایر معدنی تنوع مواد معدنی ایران به ۸۱ مورد افزایش یافته است ایجاد برند ملی و بین‌المللی در بخش مواد معدنی فعالین معدنی خراسان جنوبی حمایت می شوند بررسی اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در خراسان جنوبی خروج از حبس ۱۰۰ معدن کوچک مقیاس خراسان رضوی با احیای معادن استخراج شمش منیزیم از مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی اجرایی شد ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تن بنتونیت در شهرستان فردوس ذخیره است حمایت از سرمایه گذاران حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در خراسان جنوبی ۱۲۱ محدوده معدنی در خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود شناسایی ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی در خراسان جنوبی وزارت نیرو زیرساخت معادن خراسان جنوبی را متعهد شد آغاز عملیات معدنکاری در معدن طلای هیرد فرآوری ۹۵ درصد مواد معدنی استخراج شده در خراسان جنوبی ثبت ۴۹ فقره محدوده معدنی در خراسان جنوبی از سوی ایمپاسکو تاکید بر تشکیل شورای سیاستگذاری طرح انتقال آب دریای عمان به ۳ استان شرقی نهبندان طلایی می‌شود مشکل زیربنایی معادن رفع می‌شود رشد ۱۰۰ درصدی پروانه‌های معدنی خراسان جنوبی رایزنی معدنکاران با متولیان منابع طبیعی برای کاهش اختلافات آهن اسفنجی قائنات دهه فجر راه اندازی می شود افتتاح ۳ واحد تولیدی دانه بندی و استخراج بنتونیت در شهرستان فردوس افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال ۴۵۰ میلیارد ریال برای اکتشاف معادن سرمایه‌گذاری می‌شود ایمپاسکو مکتشف نمونه معدنی استان خراسان جنوبی شد شناسایی ۵ محدوده معدنی طلا تا کنون در استان خراسان جنوبی کارخانه استحصال طلا در خراسان جنوبی احداث می‌شود خراسان جنوبی قطب ذخیره واستخراج زغالسنگ کشور شناسایی۱۱۷ محدوده معدنی در خراسان جنوبی مطالعات تفصیلی ۳۰ منطقه اولویت دار ژئوپارک انجام شد خراسان جنوبی ظرفیت ثبت ژئوپارک را دارد صدور ۵۱ فقره پروانه بهره برداری معدنی در خرسان جنوبی افزایش ۱۶ درصدی استخراج زغال سنگ‌ گنجینه‌های معدنی به ثروت تبدیل شود زغال کارخانه های کک سازی و فولاد در طبس تامین می شود معادن سبب بی نیازی ایران از دیگر کشورها شده است ۲۰ تن طلای قابل استحصال شناسایی شد معادن خراسان جنوبی از اولویت های حمایتی برخوردار است ۶۳ پروانه بهره برداری معدن در خراسان جنوبی صادر شد
برگشت به بالا