مدیر ایمنی و بهداشت ایمیدرو اعلام کرد؛

کاهش سالانه ۳ تا ۵ درصدی حوادث معادن

عصر معدن- مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اعلام اینکه حادثه تلخ ریزش معدن زغال‌سنگ طزره پیگیری می‌شود، گفت: هدف‌گذاری سالانه کاهش ۳ تا ۵ درصد حوادث در معادن را اجرایی کرده‌ایم که این امر تا کنون محقق شده و استمرار دارد.

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶:۰۰

کاهش سالانه ۳ تا ۵ درصدی حوادث معادن

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، امیر ولدخانی درباره ایمنی و استاندارسازی معادن کشور، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای ارتقای ایمنی و کاهش حوادث در معادن اجرایی شده است که درصدد هستیم با اجرای این برنامه‌ها شاهد کاهش حوادث ناگوار باشیم.

وی افزود: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه‌ای با معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شده و در همین راستا برنامه‌هایی برای ارتقای ایمنی معادن آغاز شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو ادامه داد: متون استاندارد آموزش ایمنی معادن توسط دانشگاه امیرکبیر هم تدوین شده است که در اختیار معدنکاران و کارگران قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در مناطق زغال سنگی

ولدخانی از راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در مناطق زغالی کشور خبر داد و گفت: پنج پایگاه در حال ساخت است که پایگاه‌های دیگر نیز جانمایی شده‌اند و این پایگاه‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی عنوان کرد: جلسات مختلفی تشکیل شده تا سطح ایمنی در معادن را ارتقا دهیم؛ در همین راستا، ارتقای روش ارزیابی ایمنی معادن توسط وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی در معادن انجام می‌شود و علاوه بر ارزیابی‌های مهندسی، ارزیابی عملکردی نیز صورت می‌گیرد که با پیگیری‌ها ارتقای خوبی در طرح ایمنی معادن داشته باشیم.

کاهش سالانه 3 تا 5 درصدی حوادث معادن/ حادثه تلخ ریزش معدن زغال سنگ طزره پیگیری می‌شود

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو با بیان اینکه طرح ممیزی برای 52 واحد از معادن، صنایع معدنی و مناطق تحت مدیریت ایمیدور در حال بهره‌برداری است، گفت: ایمیدور برای معادنی که تحت نظارت دارد، برنامه ممیزی و ارتقای سطح ایمنی و استاندارد تعریف کرده است تا بر اساس آن شاهد کاهش حوادث باشیم.

هدف‌گذاری برای کاهش 3 تا 5 درصد حوادث معادن

ولدخانی بیان داشت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که 3 تا 5 درصد سالانه کاهش حوادث در معادن داشته باشیم که این امر محقق شده است و ادامه دارد.

وی با اشاره به حادثه تلخ در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی در منطقه طزره دامغان، عنوان کرد: درخواست گزارش کرده‌ایم و باید گزارش به صورت کارشناسی بررسی شود و بعد نتایج آن اعلام خواهد شد.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو ادامه داد: طبق گزارش اولیه هنگام ورود، کارگران بحث گاز را چک کرده‌اند و تجمع گازی وجود نداشته است؛ این در حالی است که در معادن زیرزمینی همیشه احتمال ورود گاز وجود دارد که باید قبل از شروع به کار از روش‌های مختلف تجمع گاز را بررسی کرد و هنگامی که کارگران متوجه احتمال گاز می‌شوند، باید اقدام به خروج کنند.

ولدخانی ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه مدیران ارشد معادن و صنایع معدنی بتوانیم در راه ارتقای معادن قدم برداریم و دیگر شاهد بروز چنین حوادث ناگواری در معادن نباشیم.

بر اساس این گزارش، شامگاه یکشنبه دوازدهم شهریور 1402 به دلیل حادثه در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی 6 نفر از کارگران در حال فعالیت در عمق 700 متری معدن دچار سانحه شدند. بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان این کارگران از تونل خارج شد.

کاهش سالانه 3 تا 5 درصدی حوادث معادن/ حادثه تلخ ریزش معدن زغال سنگ طزره پیگیری می‌شود

شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کُک شو، در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخایر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان‌ده را تجربه کرد.

این شرکت سال 1349 آغاز به کار کرد و عمده فعالیت آن شامل اکتشاف، بهره‌برداری از معادن و فرآوری زغال سنگ جهت تامین بخشی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است.

ستاد مرکزی شرکت در شهر شاهرود قرار دارد و هم‌اکنون 1700 نفر در شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی مشغول به کار هستند که حوزه‌ فعالیت این شرکت از معادن طزره در شمال شرق شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان است.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله 50 کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

برچسب ها

حادثه معدنیمعدن طزره دامغان
مطالب مرتبط بیشتر
دلایل بروز حادثه معدن ذغال‌سنگ راور در دست بررسی است انفجار معدن زغال‌سنگ در در استان گوایژو چین پرونده ریزش معدن طبس در مرحله تحقیقات مقدماتی است سقوط از ارتفاع جان کارگر معدن را گرفت جان باختن ۲ نفر در معدن سوادکوه خسارت ۵ میلیون دلاری برای بزرگترین معدنچی جهان حادثه سد واله توسط آلمانی‌ها بررسی می‌شود ۵۰ کارگرمعدن در رانش زمین در میانمار مدفون شدند انفجار در معدن زغال سنگ افغانستان بررسی پرونده حادثه "وله" حذف ۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن از بازار حادثه ای که مدیران را جابه جا کرد افزایش ­تلفات حادثه ریزش معدن در اندونزی به ۱۶ نفر پایان داستان زندگی ۱۰۰ معدنچی در معدن غیرقانونی طلا آغاز مجدد عملیات معدنکاری در آنگلوامریکن ۲۰کشته در یک حادثه معدنی آمار جدید از کشته شدگان حادثه سد برزیل مفقودی صدها نفر در برزیل و حادثه برای واله قطع دست کارگر جوان معدن واژگونی سرویس کارگران معدن آباده/ یک نفر کشته و ۱۲ نفر مصدوم شدند آتش سوزی در یکی از معادن بی‌اچ‌پی‌بیلتون اصابت سنگ با اتاق کارگران معدن جان یک نفر را گرفت ۱۳۰ کارگر زیر آوار معدنی در روسیه ماندند انفجار در معدن زغال سنگ چین، حادثه آفرید ۱۵ کشته و ۴۵ زخمی در انفجار معدن یشم میانمار مدیران حادثه معدن «SOMA»، محاکمه شدند ۴کشته در معدن طلا بر اثر رانش زمین ٤ کارگر در انفجار معدن زغال سنگ جان باختند توضیح درباره یک حادثه در کرمان فوت کارگر در ریزش معدن منگنز قم مرگ ٧ کارگر معدنى معادن زغال باید خانه امن صنعت معدنکاری کارگران شود معدن یورت با حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار ایمن می‌شود
برگشت به بالا