حقوق و عیدی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت شد

عصر معدن- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق و عیدی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خبر داد.

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳:۰۰

حقوق و عیدی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» در صفحه توییتر خود نوشت: با تلاش مجدانه همکارانم در دولت (استاندار خوزستان و وزیران اموراقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت) و پیگیری های نمایندگان اهواز (آقایان الباجی، یوسفی و ساری) حقوق و عیدی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت شد.
در چند هفته گذشته برخی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با تجمع روبروی استانداری خوزستان، پرداخت مطالبات خود را خواستار بودند.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران (اهواز) از آغاز اسفندماه در اعتراض به وضعیت این شرکت دست از کار کشیده بودند.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران گلایه داشتند در حالی به روزهای پایانی سال نزدیک می شوند که هنوز حقوق ماه های دی و بهمن را دریافت نکرده اند.
در آذرماه امسال نیز قطعه سازانی که با این شرکت همکاری داشتند در 2 مقطع به دلیل مطالبات سنگین خود از این شرکتٰ دست به اعتراض زدند و خواهان تسویه طلب خود شدند.
کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خرداد و مردادماه امسال نیز در اعتراض به حقوق معوق خود تجمعاتی را برگزار کردند.
گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور است که در سال 1389 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید را در کشور داشت.
این شرکت در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد اما پس از کشف فساد مالی و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در این مجموعه و ارتباط آن با 2بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت.
بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده است.
اسفندماه پارسال مالکیت این شرکت به بانک ملی ایران واگذار شد.

برچسب ها

گروه ملی فولادحقوق کارگریوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
مطالب مرتبط بیشتر
راه‌اندازی خط تولید میلگرد سایز بالا پس از ۴ سال توقف شریعتمداری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد را برکنار می‌کند؟ کارگر؛ جانی بر پیکره تولید کارگران، چرخه اقتصاد را به حرکت در می آورند تقدیر از تلاشگر نمونه ذوب آهنی و ۱۰کارگر نمونه دیگر استان حقوق بازنشستگان امروز پرداخت می شود فلز سرخ تحت تاثیر اعتصاب‌های کارگری قرار گرفت قول مساعد دادستان برای آزادی کارگران گروه ملی کارخانه نورد گروه ملی فولاد در خوزستان وارد مدار تولید شد تامین مواد اولیه، کارگران را به فولاد اهواز بازگرداند تاکید استاندار خوزستان بر حل مشکلات کارگران گروه ملی کارگران و کارمندان گروه ملی فولاد طلب و معوقه ای ندارند به طور جدی پیگیر حل مشکلات بازنشستگان هستم حقوق ۲ ماه کارگران گروه ملی فولاد پرداخت شد ۲۰۰ هزارتومان به حساب بازنشستگان فولاد واریز شد مطالبات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد هفته آینده پرداخت می‌شود با عزمی راسخ پیگیر مطالبات کارگران خواهم بود پیشنهاد جدید کودلکو درباره اعتصاب‌ها لغو مجوز معادن مرگبار پیشنهاد دستمزدهای جدید برای تولیدکنندگان طلا بررسی می شود کارگران زغالسنگی طبق قانون بازنشسته می شوند ۱۷هزار نفر کارگرمعدنی تعدیل می شوند شکایت کارکنان زغال سنگ بی اچ پی بیلتون منشور معادن چالش جدید دولت افریقای جنوبی مالکیت گروه ملی فولاد ایران مجددا به بانک ملی واگذار شد پرداخت حقوق معوقه کارگران زمستان یورت تا پایان اردیبهشت محمدجواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد شد
برگشت به بالا