نگاهی به مزایای محصولات رقابتی ذوب‌آهن اصفهان

عصر معدن- معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: تولید مجدد ریلU۳۳ از روزهای آخر خرداد ماه در کارگاه نورد ۶۵۰ آغاز شده است.

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

نگاهی به مزایای محصولات رقابتی ذوب‌آهن اصفهان

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مهرداد تولاییان با بیان این مطلب ادامه داد: برنامه ذوب آهن این است که در مرداد ماه یک محموله 3000 تنی که تمام مراحل تایید فنی آن طی شده را به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل دهیم. در این خصوص برنامه ای تعیین شده که تحویل در ماه های اول 3000 تن بوده و در ماه‌های آتی این عدد افزایش یابد.
وی افزود : در بحث تولید ریل  UIC60 با توجه به اینکه شمش مورد نیاز آن از کارگاه فولاد سازی تامین می شود و در مرداد ماه نیز مراحل راه اندازی VD را داریم، امید است تا آخر مردادماه تولید آزمایشی شمش ریل UIC60 را در فولاد سازی انجام دهیم و در شهریور ماه شمش قابل تحویل به نورد 650 تولید شود. در واقع مراحل اجرایی تولید انبوه ریل UIC60 در نورد 650 از مهرماه انجام می شود و پیش بینی می شود با شرایط و امکانات موجود، در نیمه دوم سال جاری ریل UIC60 را نیز به مشتری تحویل داده شود.
معاون بهره برداری شرکت خاطر نشان کرد: واقعیت این است که ما تاکنون یک محموله 500 تنی ریل را تحویل داده‌ایم و به منظور جلب رضایت مشتری باید بتوانیم طی چند مرحله حداقل محموله های 3000 هزار تنی را تحویل راه آهن بدهیم تا آنها نیز در خصوص تامین این محصول استراتژیک آسوده خاطر باشند.
این مقام مسئول در خصوص استانداردهای ریل نیز گفت : مراحل تولید ریل مطابق با استاندارد صورت می گیرد . استانداردی که قبلاً در دنیا و کشور ما نیز وجود داشت فیش UIC860 بود اما در حال حاضر استاندارد پیشرفته تر و سختگیرانه تر EN 13674-1 مورد توجه است. سیاست کلی راه آهن جمهوری اسلامی این است که از ریل با استاندارد جدید استفاده کند و ما نیز به آنها حق می دهیم که محصولی مطابق با بروزترین استانداردها درخواست کنند و این وظیفه ما است که به عنوان یک تولید کننده مطابق با این استانداردها عمل کنیم.
تولاییان اضافه کرد : نماینده بازرسی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در حال حاضر شرکت ( BV) بیرووریتاس است و تمام مراحل تولید ریل ، مدارک فنی و تست ها را  بررسی می کند و پس از نظارت روی کلیه مراحل تولید و تایید شرکت مذکور، ریل تولیدی قابل ارائه به راه آهن است. ذوب آهن اصفهان به عنوان تولید کننده این محصول استراتژیک که با جان انسان ها ارتباط دارد همکاری لازم را در راستای تولید محصول کیفی همواره مد نظر دارد.
برنامه تولید 2 میلیون و پانصد هزار تن قابل تحقق است
سرپرست معاونت بهره برداری شرکت برنامه تولید 2 میلیون و پانصد هزار تن ریل را قابل تحقق عنوان کرد و اظهارکرد: در ماه‌های خرداد و تیر به دلیل مشکل آب که به صورت پیش بینی نشده به کارخانه تحمیل شد، زمان را از دست دادیم. اما در حال حاضر شرایط آب به صورت تقریبا پایدار رسیده است. خوشبختانه با شرایط فعلی تمام خطوط اصلی تولید مشغول به کار هستند و مانعی برای تولید وجود ندارد. امیدواریم با تامین به موقع و مستمر مواد اولیه مطابق با برنامه پیش بینی شده ، حرکت کنیم.
کاهش چشمگیر مصرف آب همراه با تولید کامل
تولاییان در پاسخ به این سوال که میزان مصرف آب شرکت در مقایسه با مدت‌های مشابه چگونه است، اظهار کرد: برنامه‌های بسیاری را در زمینه مدیریت مصرف آب اجرا کرده‌ایم. همان طور که همه مطلع هستیم آب رودخانه زاینده رود در آذرماه به شدت کاهش یافت و کارخانه دقیقا بر اساس پیش‌بینی‌ها و راهکاریی که برای شرایط اضطراری لحاظ کرده بود، از این وضعیت عبور کرد.
معاون بهره برداری ذوب آهن با بیان اینکه در ابتدای تابستان امسال روزانه 1000 متر مکعب کمتر آب مصرف کردیم و تولید نیز ادامه یافت ، اظهار کرد : در سال جاری مشابه سال گذشته، کمترین میزان آب نسبت به20 تا 30 سال گذشته در ذوب آهن اصفهان مصرف شد. تامین آب طی ماه‌های اخیر با حمایت های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و همچنین مدیریت حراست شرکت که در چارچوب روابط استانی کمک شایان توجهی در این زمینه داشتند، انجام گرفت.
راه اندازی کوره یک بعد از به ظرفیت رسیدن کوره های 2 و 3
تولاییان در ادامه به راه اندازی کوره یک با وجود فعال بودن کوره های 2 و 3 پرداخت و گفت : همچنان ظرفیت خالی برای کوره های 2و3 وجود دارد و لازم است جدا از بحث کمیت در تهیه مواد اولیه با کیفیت مناسب ( زغال و کک خارجی ) برنامه ریزی شود. در صورت تامین این مواد، قابلیت افزایش ظرفیت این 2کوره نیز وجود دارد. طبیعی است زمانی که در کارخانه همچنان ظرفیت خالی وجود دارد، راه اندازی کوره یک معنا و مفهومی نداشته باشد.
وی افزود: لذا بر اساس سیاست های کلان شرکت ابتدا ظرفیت کوره های موجود به حداکثر رسیده و طبیعتا در صورت ایجاد شرایط مورد نظر، برای راه اندازی کوره یک نیز برنامه ریزی می شود. هر چند این بدان معنا نیست که ما کوره یک را آماده نکنیم تمام تلاش ها در این خصوص انجام می شود اما تعمیرات کوره بلند را برای راه اندازی همچنان دنبال می کنیم.
وی گفت : با ظرفیت های 2 کوره فعلی بدون در نظر گرفتن شرایط ویژه می توانیم روزانه حدود 7500 تا8000 تن تولید داشته باشیم. استانداردهای جهانی بالاتر از اینها است اما زیر ساخت هایی لازم دارد که در حال حاضر برای ما میسر نیست. با این وجود تولید فوق قابل تحقق است.
اهمیت تجهیز کارگاه نورد 650
سیاست های کارخانه برای تولید انبوه ریل در آینده  از جمله دیگر مواردی بود که معاون بهره برداری شرکت در پاسخ به آن بیان کرد: به موازات تولید ریل U33 ، در شش ماه دوم امسال ریل UIC60 برای مشتری ارسال می شود که این موضوع فضایی را که برای تنها تولید کننده ریل در خاورمیانه ایجاد شده، آرام تر می‌کند. طبیعی است که ما از مقدار تولید روزانه ریل رضایت نداریم و نیاز است تجهیزات و قطعات یدکی مناسب و رزرو برای کارگاه نورد 650 تهیه کنیم تا بتوانیم تولید روزانه این محصول استراتژیک و دارای مزیت رقابتی را ارتقا بخشیم. البته طبیعی است کارگاه در کوتاه مدت به ظرفیت اسمی خودش نرسد ، اصولاً زمانی که کارگاهی تولید را آغاز می نماید به اعتقاد بنده مدتی زمان نیاز دارد به ظرفیت اسمی مورد نظر دست یابد . کارگاه تولید ریل ما این آمادگی را دارد و نیاز است شرایط بهتری را برای همکاران در قسمت نورد ایجاد کنیم.
تولاییان در ادامه به دیگر محصولات تولیدی کارگاه نورد 650 پرداخت و افزود : این کارگاه مزیت رقابتی کارخانه ذوب آهن اصفهان در مقابل سایر تولید کنندگان است. زیرا در کنار تولید محصول ریل ، تیرآهن های سنگین نیز در این قسمت تولید می شوند و نیاز است تمرکز را بر این کارگاه بگذاریم. محصولات کارگاه نورد 650 بیشتر در کشور و حتی در خاورمیانه منحصربه فرد هستند و بنابراین منطقی است که این کار را انجام بدهیم. در کنار ریل، تیرآهن های سنگین بال پهن و بال نیم پهن  (H ,IPE) نیز قابل تولید است که این امر توسط سایر تولید کنندگان داخلی امکان پذیر نیست.
برنامه کوتاه مدت کارگاه نورد 650
معاون بهره برداری ذوب آهن در پاسخ به این سوال که برنامه کوتاه مدت کارگاه نورد 650 چیست ، گفت : محصول H30 مراحل تولید را طی می‌کند و بیم بلانک مورد نیاز آن هم توسط بخش فولاد سازی ریخته گری شده و قابلیت تولید دارد. انجام مراحل طراحی و ایجاد آمادگی جهت تولید سایزهای دیگر ریل نیز در برنامه قرار دارد. از جمله ریلهای UIC54 و S49 که به درخواست متروی تهران و متروی اصفهان در دست انجام است.
وی افزود: تولید تیرآهن بال نیم پهن تا نمره 50 نیز در برنامه است و از جمله دیگر مزیت های رقابتی در این کارگاه به شمار می رود و در مجموع ارزش افزوده خوبی را برای ذوب آهن اصفهان به ارمغان می آورد. در حال حاضر تمرکز بر روی تولید ریل است اما تولید این محصولات در ماه های آینده در دستور کار قرار می گیرد.
اهمیت کاهش HMR در شرکت
تولاییان در خصوص کاهش  HMR که ارزش افزوده بالایی دارد و از جمله سیاست های اصلی است گفت: حفظ شرایط خطوط تولید بدون انجام پروژه های اصلاح تولید، هزینه زیادی برای شرکت ایجاد می‌کند و اگر شرایط تولید مناسب باشد و کوره بلندها با حداکثر ظرفیت کار کنند و همچنین مواد اولیه کیفی مورد استفاده قرار گیرد کاهش HMR را به انجام خواهیم رساند.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما در این بحث به وجود آوردن شرایط پایدار تولید است که به سرعت و بدون صرف هزینه بر روی HMR تاثیر می گذارد. به محض اینکه کوره بلندها با حداکثر ظرفیت کار کنند کاهش هزینه ها به صورت اتوماتیک دیده می شود. در حال حاضر تمرکز بر روی کاهش HMR با روش های بدون هزینه است.
وی گفت : کاهش مصرف کک زمانی محقق می شود که کیفیت مواد اولیه مناسب باشد و شرایط تولید ظرفیت حداکثری داشته باشد . موارد دیگر برای کاهش مصرف کک ،  مصرف گاز طبیعی یا مازوت یا راه اندازی و بهره برداری از پروژه PCI است. بنابراین با تولید مناسب و در صورت نیاز خرید کک خارجی محصول کیفی تولید می شود. باید توجه داشت هر چه میزان Fe مواد آهن‌داری که در کوره بلند استفاده می شوند ، بالاتر باشد ، مصرف کک کاهش می یابد. تولاییان با بیان این مطلب تصریح کرد : سیاست کلی کارخانه این است که قراضه خریداری نکند. قراضه ای که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد ناشی از فرایندهای تولید کارخانه است و همچنین از آهن اسفنجی که توسط کارگاه طرح قائم تامین می‌شود به عنوان جایگزین قراضه، که مصرف آن نیز اقتصادی تر است، استفاده می شود.
اهمیت جایگزینی نیروهای متخصص
معاون بهره برداری شرکت گفت :کادر سرپرستی این حوزه به دلیل اینکه طی این چندین سال ورود نیروی انسانی نداشتیم با چالش جدی جایگزینی نفراتی که در شرف بازنشستگی قرار دارند، مواجه شده و نیاز است در بازه زمانی مناسب، تعداد نیروی انسانی متخصص برای آینده اضافه شود که این موضوع در سیاست های کلان شرکت نیز عنوان شده است.
وی تامین مواد اولیه کافی و کیفی را از دیگر چالش های این حوزه مطرح کرد و افزود: امیدواریم مواد اولیه ، اقلام و نیازهای خط تولید ، قطعات و سایر نیازهای مصرفی تامین شود تا مطابق با اهداف شرکت، حوزه بهره برداری نیز در راستای ارتقای تولید گام بردارد.
تولاییان بزرگترین و به نوعی نقطه قوت ذوب آهن اصفهان را نیروی انسانی فوق العاده قوی عنوان کرد و گفت : نیروی انسانی شایسته و متخصص سرمایه ارزشمندی است که می تواند تحولات چشمگیری را برای کارخانه رقم بزند.
ثمرات نشست تعاملی با فولاد مبارکه در حوزه بهره برداری
معاون بهره برداری شرکت در پایان به دیداری که همراه با دیگر مسئولین شرکت با مسئولین مجتمع فولاد مبارکه داشتند ، اشاره داشت و گفت: نشست تعاملی خوبی با مدیرعامل و معاونین شرکت فولاد مبارکه در محل این شرکت برگزار شد که در آن، مباحث مختلف از سوی نمایندگان طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این دو کارخانه که در مجاورت یکدیگر قرار دارند طی مراودات با هم افزایی بیشتر در راستای تحقق اهداف تلاش کنند.
تولاییان ادامه داد: به دلیل اینکه فولاد سبا در مجاورت کارخانه قرار دارد تبادلاتی در زمینه انرژی و سیالات داریم . همچنین از آنجایی که طرح سبا قبلاً در ذوب آهن قرار داشته، خطوط انرژی بین 2 شرکت مشترک است. در مواقع مورد نیاز ما می‌توانیم اکسیژن را به آنها بدهیم یا از آنها بگیریم که در طول سال این اتفاق بسیار تکرار می شود.
وی افزود: مسیر آب سبا با مسیر اصلی سد آب بند که تا حدود یک ماه پیش مسیر اصلی ما بود، مشترک است و به طور طبیعی تعاملات خوبی را می طلبد. در زمینه تولید و تحویل چدن، کک ریزه و آهک به فولاد مبارکه نیز مذاکرات و اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

برچسب ها

محصولات فولادیراه آهنذوب آهن اصفهانریل ملی
مطالب مرتبط بیشتر
ورود نخستین محموله سنگ آهن معدن ققنوس به ذوب آهن تولید بیش از ۳۵ میلیون تن فولاد خام و محصولات فولادی در ۹ ماهه امسال وزارت صنعت کف عرضه محصولات فولادی در بورس کالا را ابلاغ کرد نگاهی به واردات محصولات فولادی در ۷ ماهه امسال حجم عمده فولاد تولیدی صرف مصارف داخلی می‌شود نه صادرات ۲۰۲۲، سالی بد برای فولاد! مشکل تامین مواداولیه ذوب‌آهن در کوتاه مدت حل شده است رشد ۱۰ درصدی صادرات فولاد بورس کالا با شفافیت صنعت فولاد را بالنده کرد افزایش ۵ درصدی محصولات فولادی و ۴ درصدی شمش تولید ۵۳ میلیون تن فولاد خام و محصولات فولادی در سال ۱۴۰۰ نحوه اختصاص مواد اولیه، بهره وری شرکت های فولادی را تحت شعاع قرار می دهد کاهش ۳ تا ۸ درصدی تولید اقلام فولادی لغو عوارض صادراتی زنجیره فولاد صادرات بیش از ۶.۶ میلیون تنی واحدهای بزرگ فولادی تا پایان بهمن‌ماه ۹.۶ میلیون تن فولاد روانه بازارهای صادراتی شد ذوب آهن اصفهان گواهینامه CARES برای صادرات میلگردآجدار دریافت کرد روایت انجمن جهانی فولاد از رشد ۲۰ درصدی تولید ایران افزایش مزیت‌های رقابتی صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه و ذوب‌آهن از طریق هم‌افزایی ‌‌وضعیت تولید ۱۲ محصول‌ و صنایع معدنی در ۱۰ ماه از سال جاری نگاهی به واردات محصولات فولادی طی ۱۰ ماهه امسال افزایش صادرات ۲۵ درصدی محصولات فولادی و ۱۶ درصدی شمش نگاهی به صادرات و واردات محصولات فولادی‌ در ٨ ماهه امسال برنامه تهیه نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی تهیه اطلس بار ریلی معدنی ذوب آهن اصفهان با نماد «ذوب» درج شد حضور ذوب‌ آهن اصفهان در سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی سیاه و سفید صنعت فولاد رکورد تولید ۲۵ ساله کلاف در ذوب آهن اصفهان، شکسته شد تولید فولاد و محصولات فولادی از مرز ۲۰.۷ میلیون تن گذشت کک سازی ذوب آهن اصفهان در مسیر سبز ذوب آهن اصفهان اولین محموله آرک معدن خود را صادر کرد تولید آرک معدن TH۳۶ در شرکت ذوب آهن اصفهان جهش صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن اسفنجی کاهش تولید انواع مقاطع و محصولات فولادی سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیاردی ذوب‌آهن در خرید پساب شهرهای اطراف ایران بالاترین رشد تولید فولاد خام را ثبت کرد ذوب آهن اصفهان با تولید محصولات با کیفیت به ساخت و ساز کشور خدمت کرده است حفظ ثبات بازار فولاد با فرمول افزایش عرضه در بورس کالا افزایش ۸ درصدی مصرف محصولات فولادی در کشور تولید ۲۰ هزار تن ریل از ابتدای اسفند ماه تاکنون در ذوب آهن اصفهان تولید فولاد ایران ۱۰.۷درصد افزایش یافت؛ رشد ۱۰ درصدی تولید جهانی تلاش می‌کنیم برنامه‌های ذوب آهن اصفهان محقق شود ذوب‌آهن تا نیمه نخست امسال درگیر بحران آب است ذوب آهن اصفهان، معادن زغال سنگ البرز مرکزی را توسعه می‌دهد تولید ریل سوزن در ذوب آهن اصفهان از خروج ارز جلوگیری کرد افزایش ۱۱ و ۱۰ درصدی تولید «شمش» و «محصولات فولادی» افزایش ۷ درصدی تولید شمش و ۳ درصدی انواع محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان، ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد افزایش ۱۱ درصدی تولید «شمش» و «محصولات فولادی» حمایت از صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان، یک اولویت ملی است خودکفایی ایران درصنعت ریل با ذوب آهن اصفهان تولید بیش از ۱۸ میلیون تن شمش فولادی در کشور به چشم انداز تولید سالانه تولید فولاد دست می یابیم تولید بیش از ۲۳ میلیون «شمش» و ۱۶.۶ میلیون تن «محصولات فولادی» عرضه ۵۰۰ تن میلگرد سایز ۲۳ برای اولین بار در بورس کالا با تولید ریل زبانه توسط ذوب آهن اصفهان اثر تحریم بر این محصول خنثی شد بازار با عرضه همه فولادسازان در بورس کالا متعادل می شود یک میلیون تن سنگ آهن دانه‌بندی مورد نیاز ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود بزودی تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس عرضه می‌شوند ثبت بالاترین درآمد فروش ذوب‌آهن در مهر ۹۹ تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل ذوب آهن اصفهان امضا شد رشد ۴۶ درصدی درآمدهای عملیاتی ذوب آهن ذوب آهن اصفهان از زیان انباشته خارج شد عدم ممنوعیت صادرات سنگ آهن به تولید فولاد کشور آسیب می‌زند نیمی از محصولات ذوب آهن صادر می‌شود افزایش مصرف ۱۹ درصدی «شمش» و ۱۶ درصدی «محصولات فولادی» در کشور تقدیر بانک مرکزی از نقش ذوب آهن اصفهان در صادرات غیر نفتی و بازگشت منابع ارزی ذوب آهن اصفهان در سال جاری از زیان انباشته خارج می شود خبرهای خوش برای سهامداران ذوب آهن از زبان مدیر عامل شرکت سهم زغال‌سنگ کرمان در تامین نیاز ذوب آهن اصفهان افزایش می یابد صادرات رقیب پرقدرت ذوب‌آهن انتشار اوراق «اختیار فروش تبعی سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان» برنامه ذوب آهن برای تامین ریل مورد نیاز کشور از طریق بورس کالا ذوب‌آهن اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند گواهینامه استاندارد ملی، مهم ترین تضمین برای کیفیت ریل ذوب آهن اصفهان افزایش تولید ۷ درصدی فولاد خام و ۲ درصدی محصولات فولادی اقدامات ذوب‌آهن اصفهان در مسیر جهش تولید ذوب آهن به هیچ معدنی بدهکار نیست کاهش وابستگی به زغال خارجی در راستای جهش تولید جزئیات تولید تیرآهن جدید در ذوب آهن پیدا و پنهان افزایش قیمت محصولات فولادی معاملات «ریل» روی ریل افتاد ریل ملی برای اولین بار روی تابلوی بورس کالا می رود ذوب آهن اصفهان، بانی بی‌معدن افزایش ارزآوری «ذوب» روی ریل بورس کالا سفر یک روزه سرپرست وزارت صمت به اصفهان و حضور در شرکت های فولاد مبارکه و ذوب آهن ریل ملی تولید ذوب آهن اصفهان در بورس کالا پذیرش شد تاکید سرپرست وزارت صمت بر تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن راهکارهای حمایت از ذوب آهن اصفهان بررسی می شود قیمت محصولات فولادی در بورس کالا بالاتر از قیمت جهانی نخواهد بود رشد ۶ درصدی تولید محصولات فولادی + جدول ۴ راهکار مرکز پژوهش های مجلس در زمینه تنظیم بازار محصولات معدنی و فولادی رکوردهای ذوب آهن اصفهان در تولید، فروش و صادرات درسال ۱۳۹۸ حضور یزدی‌زاده در اولین دقایق سال ۱۳۹۹ در کنار تلاشگران ذوب آهن اصفهان ذوب آهن اصفهان همیاراصلی شهرستان لنجان در مقابله با بیماری کرونا گره "سنگ‌آهن دانه‌بندی" و وزارت صمت محصولات صنعتی به سبد تولیدات ذوب آهن اصفهان اضافه شد وزیر کار از برآورده شدن آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری ایران در هیات دولت خبر داد ذوب آهن اصفهان و دانشگاه اصفهان تفاهم‌نامه علمی ، پژوهشی و آموزشی امضا کردند بومی سازی تجهیزات در ذوب آهن اصفهان دستاورد انقلاب و توفیق الهی است افتتاح دفتر همکاری مشترک ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی ساخت پاتیل حمل سرباره فولاد مبارکه توسط شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان تصمیمات جدید برای معادن زغال سنگ ابلاغ شد درخشش ذوب آهن اصفهان در جشنواره ایده های ارزش آفرین ذوب آهن اصفهان توان تولید ۴۰۰ هزار تن ریل در سال را دارد ذوب آهن اصفهان با سه اثر تألیفی به دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران می آید اصفهان (ذوب آهن)ریل ما را تامین می‌کند گام دوم جمع آوری و حذف آلاینده‌های باتری شماره سه کک سازی با موفقیت به اتمام رسید دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند در کشور بومی سازی شد آموزش مهارت‌گرا و تربیت نیروی ماهر ، اولویت اصلی آموزش در ذوب آهن اصفهان نقش ذوب آهن اصفهان در دفاع مقدس سرآمد صنایع کشور است وقتی صادر کنندگان سنگ آهن جای معدن دار می نشینند ذوب‌آهن اصفهان باید در هر شرایطی از تهدید، فعالیت خود را ادامه دهد توسعه پایدار صنعت و معدن از مسیر توافق به ثمر می نشیند تولید ۱۷.۴ میلیون تن شمش و ۱۳.۵ میلیون تن محصولات فولادی ریل قطارهای پرسرعت نیاز حمل و نقل کشور است فعالیت معدنی ها و فولادی ها در کنار یکدیگر مقدس است ایجاد تابلوی قیمت خرده‌فروشی محصولات فولادی اولویت اول باید تامین نیاز سنگ آهن داخل باشد / ضریب رشد تولید ذوب آهن تا پایان سال به ۱۰درصد می‌رسد سیاست هم افزایی در شرکت های شستا با قدرت جاری می شود بازدید دادستان عمومی و انقلاب دادگستری لنجان از ذوب آهن اصفهان بیش از نیاز کشور ریل تولید می کنیم و واردات ریل منطقی نیست فرهنگ بسیجی باید به عنوان مهم‌ترین یادگار حضرت امام (ره) در روح و جان ما جلوه‌گر شود عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ آهن ، بی اثر ، عقیم و نیازمند افزایش توانستیم ریل را در داخل تولید کنیم و در صنعت فولاد قدرتمند شدیم انعقاد تفاهم‌نامه برای وصول مطالبات بازنشستگان فولاد و ذوب آهن نداشتن معدن یک درد مزمن برای ذوب آهن اصفهان است ذوب آهن و راه آهن از یک جنس هستند و زیر ساخت های آنها مکمل یکدیگر است ذوب آهن مدافع جدی جلوگیری از خام‌فروشی است صحه‌گذاری کارشناسان شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل بر ریل ذوب آهن عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر سنگان- خواف- رشتخوار- تربت حیدریه آغاز شد کاهش قیمت گوگرد ترانزیت ریلی این محصول را کاهش داد آغوش باز ذوب آهن اصفهان برای خرید نقدی سنگ آهن از معادن کوچک تولید ریل در ذوب آهن ، اثبات توانایی این شرکت برای دستیابی به بالاترین جایگاه در صنعت کشور است بررسی افزایش سهم فولاد خوزستان از شبکه ریلی کشور جشنواره عکس «کیمیا» دی‌ماه برگزار می‌شود ریل موردنیاز شرکت‌های تابعه وزارت راه از ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود بزرگترین دغدغه امروز ذوب آهن تامین سنگ آهن است افزایش ۱۱.۶ درصدی تولید محصولات فولادی در چهار ماه ابتدایی سال تولید بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ‌آهن و محصولات فولادی در چادرملو رشد تولید ۸ محصول منتخب معدنی ذوب آهن پیشتاز تولید محصولات متنوع ساختمانی و صنعتی تحقق تولید حداکثری مد نظر رهبر معظم انقلاب، وظیفه همه ما است افزایش تولید ۱۶ درصدی محصولات و ۵ درصدی شمش فولادی پولاد مردان ذوب آهن اصفهان از دل هر تهدیدی فرصتی نو می آفرینند تولید ریل باعث توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود بیش از ۷۶ درصد شمش فولادی را سه مجموعه تولیدی تامین کردند افزایش دو برابری در آمد فروش محصولات فولاد مبارکه عرضه ۲۰ هزار تن فولاد و مس در تالار محصولات صنعتی و معدنی تولید ۸.۳ میلیون تن شمش و محصولات فلزی در فصل بهار بومی سازی ۱۰ درِ فِلَکسیبِل باتری شماره ۳ کک سازی ذوب آهن ذوب‌آهن در سال گذشته بالاترین سودخالص از زمان تاسیس را داشته است ذوب آهن اصفهان در صف اول مبارزه با تحریم است فولاد مبارکه از هیچ تلاشی برای حل مشکلات بازنشستگان دریغ نخواهد کرد با استفاده از محصولات ذوب‌آهن ساختمان‌سازی مقاوم‌ می شود رکورد صادرات محصولات فولادی در خردادماه۹۸/ هزینه بالای تأمین مواد اولیه برای ذوب‌آهن ذوب آهن اصفهان با ۱۵ هزار تامین کننده مواد اولیه ، قطعات و تجهیزات در ارتباط است شرکت های بزرگ بیش از ۳.۴میلیون تن فولاد تولید کردند مشارکت ذوب آهن اصفهان در انجام طرح ملی کنترل فشار خون قابل تقدیر است باید به طور همه جانبه از تولید ریل ملی حمایت کنیم رشد ۱۵ درصدی صادرات ذوب آهن اصفهان آمادگی سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های انتقال آب، توسعه راه آهن و فرودگاه منطقه سنگان ذوب آهن تنها تولیدکننده ریل کشور است/ واردات ریل توجیه اقتصادی ندارد برگزاری نمایشگاه داخلی سازی قطعات لوازم خانگی و ماشین آلات تولید کارخانجات معدنی و فولادی رکورد جدید تولید ماهانه در ذوب آهن به ثبت رسید همیاری خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد تداوم روند کاهش واردت فولاد در سال۹۷ ذوب آهن اصفهان تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان را کسب نمود با خبرهای خوش وارد سال ۹۸ شدیم/ثبت فروش ۲۳ هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی در کارنامه ۹۷ فولادمبارکه مدال زرین روابط عمومی سال ۹۸ به ذوب آهن اصفهان اهدا شد ذوب آهن اصفهان ، برند مورد اطمینان کامل نظام مهندسی ساختمان است حضور ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان بغداد گام بلند زیست محیطی ذوب آهن اصفهان با نوسازی درب های باتری شماره ۳ کک سازی حضور ذوب آهن اصفهان در سیزدهمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک صنایع فولادی در رتبه آخر آلاینده ها قرار دارند هزینه ٤ هزار میلیارد ریالی ذوب آهن در بخش محیط زیست/بومی سازی تجهیزات زیست محیطی توسعه بازار صادراتی ذوب آهن در سال جاری ضرورت توجه دولت برای توسعه معادن زغال‌سنگ رونق تولید در ذوب آهن اصفهان ، موجب شکوفایی صنعت کشور می‌شود فولاد سازان بیش از پنج میلیون تن صادرات داشتند مبادله تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاه‌ آزاد اسلامی و ذوب آهن اصفهان سهامدار عمده، شرکت زغال سنگی خرید انعقاد قرارداد مهم ذوب آهن با وزارت راه و شهرسازی تمدید اعتبار سیستم مدیریت زیست محیطی ذوب آهن اصفهان آغاز پروژه انتقال پساب فاضلاب از لاگون ها به ذوب آهن اصفهان محصولات فولاد خوزستان به ۱۷ کشور جهان صادر می‌شود کسب جایزه های ملی نتیجه ،همت و تلاش همکاران سخت کوش است مراقبت از ارزش سهام ذوب آهن مهم است تحقق اهداف فولاد مبارکه در تولید و تحویل کالا به بازار داخل ۴۰۰کیلومتر خطوط ریلی نیاز بخش معدن هدف ما دستیابی به محصول نهایی خاص است قیمت حمل و نقل در ایران بالاست امضای تفاهم نامه تامین مالی احداث خط دوم ریلی سنگان تصمیمات موثر مجلس و دولت برای تامین مواد اولیه ذوب آهن رشد نامتوازن صنعت فولاد ، ظرفیت های تولید را معطل نگه داشته است بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو از محصولات جدید ذوب آهن معامله با ایران سخت شده است/ هزینه هاى تولید فولاد بهینه سازى شود تفاهم نامه احداث باند دوم جاده تربت حیدریه- رشتخوار- خواف سنگان محصولات ریلی ذوب آهن اصفهان دارای کیفیت عالی و پاسخگوی نیازهای داخلی است بهره برداری اختصاصی از معدن حق ذوب آهن است استراتژی MME بومی سازی تکنولوژی است انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین فولادی ها با شرکت های دانش بنیان ۹۸، سال تحولی بزرگ در ذوب‌آهن لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند، برای بهره گیری از ذخایر استراتژیک زغال‌سنگ نقش آفرینی موثر ذوب آهن اصفهان در ساخت سایر صنایع فولادی تدابیر لازم برای تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اندیشیده می شود ذوب آهن اصفهان در صنعت کشور می درخشد آزاد شدن صادرات به معنای برطرف شدن مشکلات نیست ایمیدرو و شرکت راه آهن تفاهمنامه همکاری امضا می کنند دولت توجهی به نیاز ذوب آهن اصفهان ندارد ذوب آهن اصفهان اساس توسعه نوین صنعتی ایران است رکورد حمل ریلی به میزان ۲۴۰۰ تن شمش صادراتی شکسته شد روزهای سخت فولادسازان داخلی جزییات برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران تامین مواد اولیه، بزرگترین چالش ذوب آهن اصفهان عزم جدی ذوب آهن اصفهان برای ارتقای صادرات در سال جاری تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل گام بزرگ ذوب آهن برای تولید محصولات صنعتی برداشته شد ذوب‌آهن اصفهان با تولید محصولات استراتژیک می‌تواند در زمینه ارزآوری موفق باشد مهمترین هدف ذوب آهن اصفهان، افزایش تولید است ایمپاسکو نیاز ذوب آهن را تامین می‌کند حرکت ذوب آهن به سمت تولید محصولات صنعتی/ذوب آهن قادر به تامین تمام نیازهای راه‌آهن جمهوری اسلامی است ظرفیت های تولیدی ذوب آهن اصفهان معطل سنگ آهن مشکل ذوب‌آهن برای تامین سنگ‌آهن رفع می‌شود تفاهم با انجمن زغال‌سنگ این هفته نهایی می‌شود صدور مجوز افزایش سرمایه ٨۵ درصدی ذوب آهن اصفهان معرفی محصولات معدنی در نمایشگاه مجازی دستور ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مصوبه ایمیدرو برای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان مذاکرات شفاف درفضای مثبت میان انجمن زغالسنگ ایران و ذوب آهن تولید ریل ، یکی از دستاوردهای کشور پس از پیروزی انقلاب است پاسخ مکزیک به تعرفه‌های فولادی کانادا تصمیم مهم انجمن زغالسنگ ایران اجرایی شد ریل مورد نیاز قطار شهری قم، توسط ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان رشد ۶ درصدی تولید فولاد خام در هند/ افزایش تقاضای داخلی تعامل و هم افزایی در راستای تحقق اهداف مشترک محصولات ریلی مورد نیاز کشور از ذوب آهن اصفهان تامین می شود برنامه ریزی ذوب آهن اصفهان برای یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن صادرات تا پایان سال جاری بحران زغالی در راه است/ زغال‌سنگی‌ها دیگر به ذوب آهن محصول نمی‌دهند تولید تیرآهن H۳۰ توسط ذوب آهن اصفهان افزایش بیش از ۱۰۰درصدی قیمت محصولات آهن و فولاد دست دلالان بازار فولاد باید کوتاه شود تولید ریل UIC۶۰ برای اولین بار در کشور پکن برای تولید کنندگان فولاد تصمیم جدید می‌گیرد انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر و ایمانشهر به ذوب آهن با اطمینان ریل ذوب آهن را در قطار شهری استفاده خواهیم کرد لزوم حذف واسطه ها بین تولید کننده و مصرف کننده واقعی آرزوی صنعتکاران تولید ریل توسط صنایع داخلی بوده است ذوب‌آهن، عرضه کننده‌ای مسئولیت پذیر است تأیید دوباره محصولات ذوب آهن اصفهان برای صادرات به اتحادیه اروپا حلقه گمشده فولاد، عدم تمایل به تولید محصولات کیفی است ریل مورد نیاز مترو اصفهان در ذوب آهن تولید می شود بازار محصولات فولادی، سرد شد دومین محموله‌ ۱۰۰۰ تنی ریل آماده تحویل به راه‌آهن‌ صدور مجدد گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱ برای ذوب آهن اصفهان بازار محصولات فولادی در این هفته داغ بود اظهار نظر درباره «ذوب آهن» باید کارشناسی باشد طراحی و ساخت اشتانگ ماشین تخلیه در ذوب آهن اصفهان صادرات زنجیره فولاد از مرز ۹.۲ میلیون تن عبور کرد حمل ریلی ۸۰ درصد مواد معدنی کشور از استان یزد تولید فولاد را کاهش نمی‌دهیم، مصرف آب را مدیریت می‌کنیم تداوم رکورد تولید در نواحی مختلف فولاد مبارکه خط دوم راه‌آهن سنگان – بافق احداث می شود افزایش ۱۹ درصدی تولید شمش فولاد
برگشت به بالا