صادرات ۵۱۲ میلیون دلاری کاتد مس در ۹ ماهه سال ۹۹

عصر معدن- بررسی آمار تجارت خارجی در دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۸۰ هزار تن کاتد و قطعات کاتد مس به ارزش ۵۱۲ میلیون دلار است.

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۰

صادرات ۵۱۲ میلیون دلاری کاتد مس در ۹ ماهه سال ۹۹

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است، میانگین قیمت هر تن کاتد مس صادراتی 6 هزار و 394 دلار ثبت شد.

کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس که خلوص بالا دارند و برای آلیاژ مس استفاده می­ شود، از کاتدهای مسی برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج ، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می شود و علاوه براینکه در صنایع سیم، کابل و ترانسفورماتور کاربرد وسیعی دارد، در حمل و نقل ، وسایل برقی و ماشین آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می رسد.

براساس داده های مقدماتی وزارت صنعت، میزان تولید کاتد مس در دوره 9 ماهه امسال به رقم 192 هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 9 درصد افزایش داشته است.

جداول مورد بررسی گویای آن است که در دوره هشت ماهه امسال نیز در زمینه تولید کاتد مس رشد 7.1 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته محقق شد و به رقم 188.9 هزار تن رسید. ضمن اینکه در دوره فروردین لغایت آبان ماه پارسال در مجموع 176.3 هزار تن کاتد مس تولید شده بود.

اتاق بازرگانی تهران در بررسی خود از آمار تجارت خارجی آورده است، امسال در 9 ماهه در بین 30 قلم کالای مهم صادراتی بدون احتساب کالاهای صادراتی به عراق، صادرات کاتد و قطعات کاتد مس در جدول مربوطه جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. 

آمار تجارت خارجی ایران در هشت ماهه امسال نشان داد که حدود 292.5 میلیون دلار صادرات ایران به چین (معادل 6.6 درصداز کل صادرات به این کشور) به صدور کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه اختصاص داشت.

آمار گمرک گویای آن است که در دوره هشت ماهه امسال 45.6 هزار تن کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده به چین صادر شده که میانگین قیمت آن هر تن 6 هزار و 414 دلار ثبت شد.

همچنین هشت ماهه منتهی به آبان 99 نیز هندی‌ها در بخش واردات غیرنفتی خود از ایران بیشترین سهم را به خرید کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با 65.4 میلیون دلار اختصاص دادند.

هند در هشت ماهه امسال حدود 451 میلیون دلار از ایران کالاهای غیر نفتی خریداری کرد که سهم نخست آن مربوط کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با 14.5 درصد بود.

بررسی های اتاق بازرگانی تهران گویای آن است که متوسط قیمت صادراتی این محصول به هند 6 هزار و 407 دلار به ازای هر تن ثبت شده و ارزیابی صورت گرفته نشان می دهد که در دوره این گزارش بیش از 93 درصد ارزش صادرات کالای غیر نفتی ایران به هند مربوط به 50 قلم کالا بود.

به گزارش ایرنا، آمار تجارت خارجی در بخش معدن وصنایع معدنی در سال 98 گویای آن است که میزان صادرات مس و تولیدات پایین دستی آن بالغ بر یک میلیارد و 241 میلیون و 746 هزار و 515 دلار ثبت شد.

برچسب ها

کاتد مس
مطالب مرتبط بیشتر
رشد ۸ درصدی در تولید کاتد تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ عرضه ۴ هزار تن مس کاتد در بورس کالا استحکام‌بخشی قدرت اقتصادی کشور در گرو افزایش ۴ برابری تولید مس کاتد است تولید یک میلیون تن کاتد؛ نقشه راه ۶ ساله «فملی» رشد ۸ درصدی در تولید کاتد در بهار امسال رشد ۸ درصدی در تولید آند و کاتد مس افزایش تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون به ۴ میلیارد دلار با تولید ۴۰۰ هزار تن کاتد در سال توانایی تولید یک میلیون تن کاتد مس در افق ۱۴۰۴ سال آینده تولید کاتد شرکت مس به بیش از ۳۰۰ هزار تن می‌رسد زمان تحویل نخستین قرارداد آتی مس فرارسید رقابت داغ خریداران مس در تالار صادراتی بورس کالا زمان معاملات و هزینه انبارداری گواهی سپرده مس در بورس کالا تغییر کرد طلای سرخ ایران روی رینگ صادراتی بورس کالا می رود رشد ۵ درصدی در تولید کاتد معاملات گواهی سپرده «مس کاتد» از فردا اجرایی می‌شود خرید مس کاتدی از طریق قرارداد آتی فراهم شد معاملات آتی مس کاتد به زودی راه اندازی می شود تولید بیش از ۱۶۷ هزار تن کاتد مس در کشور صادرات ۳ هزار تن مس کاتد از مسیر بورس کالا فرش قرمز خریداران برای مس کاتد صادراتی در بورس کالا تداوم فروش موفق ملی مس در رینگ صادراتی بورس کالا مس کاتد صادراتی در رقابت خریداران معامله شد پذیرش میلگرد و مس کاتد دو شرکت در بازار اصلی بورس کالا رشد ۹،۵ درصدی تولید کاتد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ هزار تن کاتد مس در کشور تولید شد تولید ۵۰ هزار تن کاتد مسی تولید کاتد مس از ۲۸۰هزار تن عبور کرد عبور از برنامه با رشد ۷ درصدی تولید کاتد بیش از ۲۳۱ هزار تن مس کاتد تولید شد رکورد جدیدی در استخراج در معدن مس میدوک ثبت شد دستیابی به رکورد تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد تا پایان امسال تولید ۲۸۰هزار تن کاتد مس تا پایان سال رشد ۱۴ درصدی تولید آند و ۱۱ درصدی کاتد نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات بیش از ۲۹۰ میلیون دلاری کاتد مس به چین کاتد مس، خرید اول هندی‌ها از ایران تولید هشت ماهه کاتد مس از مرز ۱۸۸.۹ هزار تن گذشت ارزش صادرات کاتد مس به ۴۱۹ میلیون دلار رسید تولید کاتد مس به ۱۶۲.۷ هزار تن رسید تولید کاتد مس به بیش از ۹۱ هزار تن رسید فروش چشمگیر ۳۴ هزارتنی کاتد در اردیبهشت ماه هدفگذاری برای تولید ۱.۴ میلیون تن کنسانتره مس رشد بیش از ۱۲ درصدی تولید کاتد در سال جهش تولید گشایش یک واحد فرآوری مس در دامغان تولید حدود ۲۰ میلیون تن مس تصفیه شده تولید مس در چین از برنامه پیشی گرفت احداث کارخانه تولید مس کاتد در جنوب کرمان با استفاده از توان داخل کاهش تولید کاتد مس در چین طی ماه سپتامبر؛ اکتبر ماه جبران تولید تولید ۱۱۰هزار تن کاتد مس در پنج ماه امسال/ رشد ۲۶درصدی تولید کاتد شرکت ملی مس رشد تولید ۸ محصول منتخب معدنی آغاز اجرای طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد رشد ۲۶درصدی تولید کاتد در ۴ماهه نخست امسال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید مس تا ۴۰۰ هزار تن تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد طی ۱۰ ماه تحقق ۸۳ درصدی برنامه تولید کاتد کمپانی میتسوبیشی وضعیت اضطراری اعلام کرد رشد تولید ۱۹ درصدی آند و ۱۲ درصدی کاتد شرکت مس رشد دو رقمی تولید محصولات معدنی در مهر ۹۷ شرکت ملی صنایع مس ایران امسال رکورد خواهد زد تدوین نقشه راه فلز سرخ از سوی انجمن مس شرکت ملی مس تولید را افزایش داد کارخانه مس کاتد کاوش فلز سبزواران در آستانه افتتاح
برگشت به بالا