تولید ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۰درصد کرومیت کشور در این استان تولید می شود.

شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵:۰۰

تولید ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، محمد فروهر افزود: در استان سمنان هفت معدن کرومیت فعالیت می کند که سالانه 20هزار تن ظرفیت استخراج اسمی این معادن می باشد.

وی تصریح کرد: تنوع مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان بسیار بالا می باشد و 84 معدن فلزی در این مناطق در حال فعالیت هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: آهن، مس، طلا، سرب و روی، منگنز و کرومیت از مهمترین مواد معدنی موجود در استان می باشد که از مجموع 84 معدن فلزی استان، 39 معدن بطور کامل فعال و 45 معدن نیز در حال تجهیز می باشند.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی و متنوع معدنی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع معدنی جز سرمایه های ملی می باشند نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان بدیهی می باشد.

محمد فروهر افزود: درحال حاضر با صدور 626 فقره پروانه بهره برداری برای حدود42 نوع ماده معدنی ، ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان سمنان بالغ بر 23 میلیون تن می باشد.

برچسب ها

کرومیتسمنان
مطالب مرتبط بیشتر
افتتاح کارخانه کنسانتره کرومیت منوجان سرمایه‌گذاری در معادن استان سمنان ۸۲ درصد افزایش یافت اجرای طرح تام برای تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت بخش صنعت و معدن سمنان افزایش ۶۰ میلیون تُنی ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان افتتاح کارخانه کنسانتره کرومیت در منوجان همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری از ۲۷ طرح صنعتی و معدنی استان سمنان به ارزش بالغ بر ۷۱۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر ۹۹ سهم ۳۴ درصدی بخش صنعت و معدن از اشتغال استان سمنان ظرفیت دو میلیون تنی تولید محصولات فولادی در استان سمنان ظرفیت تولید فولاد در استان سمنان سالانه به ۲ میلیون تن رسید انجام اقدامات لازم ‌برای فعال‌سازی ، مولد سازی و احیا معادن سمنان تولید سالانه بیش از ۱۶۳ هزار تن شمش و پروفیل های فولادی در شهرستان گرمسار وجود ۷۷۵ هزار تن ذخایر معدنی بوکسیت در شاهرود تعیین تکلیف وضعیت۲۰ معدن در هفدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان منابع معدنی شاهراه شکوفایی اقتصادی در استان سمنان افزایش ۶ میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی استان سمنان در سال ۹۸ ۲۳ میلیون تن ظرفیت استخراج سالیانه معادن استان سمنان فعالیت۲۳۰ معدن غیرفلزی در استان سمنان کنکاش در ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از گستره‌های معدنی سمنان در حال انجام است کشف ۳۱ میلیون تن ذخیره معدنی جدید تعطیلی موقت ۷ معدن در استان سمنان استخراج سالانه حدود ۱۰ میلیون تن سنگ گچ از ۸۴ معدن در سمنان فعالیت ۱۸ معدن سنگ‌های تزئینی در سمنان بیشترین حوادث کار سمنان برای بخش ساختمانی و معادن است گسترش همکاری های مشترک در بخش علوم زمین استان سمنان "گچ" و روزگاری که "سپید"نیست استخراج بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان پیوست‌های زیست‌محیطی در استخراج معادن استان سمنان لحاظ شود بهره برداری از ۸طرح صنعتی و معدنی در سمنان صدور ۸۸ فقره گواهی کشف درسمنان ۱۳ پروانه اکتشاف معادن در بشاگرد صادر شد رشد شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در سال ۹۷ بزرگترین واحد مکانیزه تولید سرب کشور افتتاح شد اشتغال ۴ هزار نفری در بخش معدن سمنان/ تاکید زیست‌محیطی استاندار چرا بوکسیت سمنان مهم است؟ گنجی که دست سمنانی‌ها به آن نمی‌رسد استخراج ۲ میلیون تنی از سمنان بانمک رتبه نخست سمنان در تولید گچ ، نمک و سلستین معدنی که ۱۱ معدن را در دل خود دارد! افزایش ۱۹ درصدی صادرات معادن هرمزگان فعالیت بیش از ۳۰ درصد معادن کشور در استان کرمان
برگشت به بالا